جرم و جنایت در آمریکا افسار پاره کرد

38 تیراندازی مرگبار تنها در سه هفته

جرم و جنایت در آمریکا افسار پاره کرد

در دو حادثه تیراندازی مرتبط در ایالت کالیفرنیا، دست‌کم هفت نفر جان خود را از دست دادند. بنا بر گزارش وبگاه «یو اس نیوز»، چهار نفر در حادثه تیراندازی در کشتزار قارچ و سه نفر دیگر در یک شرکت حمل و نقل در حومه خلیج «هافمون» شهری در 48 کیلومتری جنوب سانفرانسیسکو کشته شده‌اند. 


مأموران پلیس «چونلی ژائو» مظنون 67 ساله مرتبط با این حادثه را بازداشت کرده‌اند. آن طور که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد وی ظاهراً‌ در یکی از دو محل رخداد کار می‌کرده و از شرایط کاری خود ناراضی بوده است. این حادثه، ششمین تیراندازی کور در سال جاری میلادی است که در کالیفرنیا به وقوع پیوسته است. روز شنبه نیز در پی تیراندازی در «مونتری پارک» در این ایالت دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۱۶ تن نیز زخمی شدند. 
با افزایش تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا، جو بایدن، از قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنا خواسته هر چه سریع‌تر قانون منع خرید و استفاده سلاح‌های تهاجمی را برای تصویب نهایی روی میز او قرار دهند. مجلس نمایندگان آمریکا اوایل مرداد طرح ممنوعیت استفاده از سلاح‌های تهاجمی را با ۲۱۷ رأی مثبت در برابر ۲۱۳ رأی مخالف تصویب کرد و اکنون این طرح برای تبدیل به قانون باید در مجلس سنا نیز تصویب شود.  
بر اساس آمار آرشیو خشونت با اسلحه، با اضافه شدن دو تیراندازی مرگبار کالیفرنیا در عرض 48 ساعت، تعداد تیراندازی‌های جمعی ایالات متحده در سه هفته اول سال 2023 به عدد شوکه‌کننده 38 می‌رسد. بر اساس مطالعه منتشر شده مجله آکادمی پزشکی کودکان آمریکا، زخم ناشی از اسلحه اکنون علت اصلی مرگ افراد کمتر از ۲۴ سال در ایالات متحده است. بر اساس برآوردها در آمریکا حدود ۳۹۳میلیون سلاح گرم خصوصی وجود دارد؛ یعنی ۱۲۰ اسلحه برای هر ۱۰۰نفر! هیچ کشور دیگری به این اندازه اسلحه در دست غیرنظامیان ندارد و به نظر می‌رسد چرخه مرگبار خشونت ادامه خواهد یافت.  آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشنونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود، اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره آمریکا حاضر به تصویب لوایحی برای محدود کردن حمل سلاح نشده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه