عاشق‌پیشه‌ای که سقوط نکرد

آشنایی با گزینه جدید خط حمله پرسپولیس

عاشق‌پیشه‌ای که سقوط نکرد


​​​​​​​شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پرافتخارترین تیم لیگ برتر با یک بازیکن برزیلی به توافقاتی دست پیدا کرده و بعید نیست او به زودی راهی ایران شود تا پس از گذراندن تست‌های پزشکی به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شود. اما او کیست؟
لئاندرو مارکوس پِروچنا پریرا ملقب به لئاندرو بِنانا (موز). بازیکنی 31 ساله و 190 سانتی‌متری که در جولای 1991 در منطقه‌ی آراساتوبا به‌دنیا آمد. شهری در شمال غربی ایالت سائوپائولو با حدود 200 هزار نفر جمعیت که 37 درصد مردمش با اسکوتر و موتورسیکلت در خیابان‌ها تردد می‌کنند. پریرا از ابتدای فوریه دیگر رسماً بازیکن تیم گامبا نیست و نمی‌تواند در سال 2023 هم همراه آن‌ها باشد. او در جی‌لیگ 94 بازی انجام داد که ماحصل آن 30 گل و 6 پاس گل بود و در هر 178 دقیقه یک گل زد. آماری‌که تقریباً شبیه به حضورش در سطح اول فوتبال برزیل بود. لئاندرو در کشورش با آمار 81 بازی، 29 گل و سه پاس گل، به طور متوسط هر 188 دقیقه یک گل به‌ثمر رساند که برای یک مهاجم آمار خوبی به‌حساب نمی‌آید. 
حالا لئاندرو پریرا با سابقه‌ بازی در 12 باشگاه مختلف و 14 جا‌به‌جایی در حدود 12 سال، به پرسپولیس لینک شده است. بازیکنی که پست اصلی‌اش مهاجم نوک است اما سابقه‌ بازی در پست وینگر چپ و راست را هم به میزان خیلی محدود در کارنامه‌اش دارد که با توجه به قد و قامتی که از او سراغ داریم، به نظر می‌رسد چندان برای کناره‌ها گزینه‌ ایده‌آلی نباشد. او حدود چهار ماه پیش آخرین گلش را در یک بازی رسمی به ویسل‌کوبه زد.لئاندرو بِنانا، چند هفته‌ قبل به صورت رسمی ازدواج کرد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه