اسلام‌هراسی سازمان‌یافته در غرب

هتک حرمت قرآن کریم این بار در هلند

اسلام‌هراسی سازمان‌یافته در غرب

در حالی که اعتراضات گسترده به گستاخی مقام سوئدی در هتک حرمت قرآن کریم همچنان ادامه دارد، در ادامه توهین به مقدسات اسلامی، این بار رهبر یک گروه افراطی در هلند به قرآن اهانت کرد.


​​​​​​​ویدئویی که به‌تازگی در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌دهد «ادوین واگنسولد»، رهبر گروه راست‌گرای «اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب» (PEGIDA) پس از پاره کردن این کتاب آسمانی آن را در آتش انداخت.
این اقدام دو روز پس از آن صورت گرفت که «راسموس پالودان» سیاستمدار راست افراطی، قرآن کریم را مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد به آتش کشید. این اقدام با واکنش‌های گسترده‌ای از جمله در ایران روبه‌رو شد. 
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان هم در توییتی با اشاره به این موضوع نوشت: نفرت‌پراکنی علیه مقدسات اسلامی به بهانه حمایت از آزادی بیان را به شدت محکوم می‌کنیم. 
دومینوی هتک‌حرمت  به مقدسات اسلامی در کشورهای اروپایی که به‎‌تازگی در جریان است البته از چند منظر قابل توجه به نظر می رسد. نخست بعد سازمان یافته حملات است. در این راستا همان‌گونه که مقام افراطی سوئدی تحت لوای پلیس و نیروهای امنیتی دست به هتاکی علیه قرآن زد، «ادوین واگنسولد» سرکرده ضداسلام در هلند نیز ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و گفت از شهردار لاهه برای اقدام موهن خودش مجوز دریافت کرده است.
 به نظر جهان غرب، نگران از رشد روزافزون اسلام در جوامعشان در حرکتی انتحاری و پیش پا افتاده که نشان دهنده انحطاط اخلاقی اروپاست به جای مواجهه علمی و منطقی با آن به صورت سازمان یافته اهانت به مقدسات اسلامی را با هدف مقابله با این موج دنبال می‌کنند.
نکته دیگر استاندارد دوگانه غرب در قبال آزادی بیان است. 
«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در یادداشت خود در روزنامه «رأی الیوم» نوشته است: پدیده سوزاندن قرآن کریم در سوئد و دیگر نقاط تکرار خواهد شد؛ موضوعی که نشان می‌دهد آزادی بیان یک دروغ بزرگ است. چطور انکار مقوله «هولوکاست»، آتش زدن پرچم همجنس‌گرایان و مخالفت با صهیونیسم را جرم می‌دانند، اما در برخورد با تعرض و تعدی به باورهای اسلامی تساهل می‌کنند؟ باید دید نقش لابی‌های صهیونیستی در این خصوص چیست.
عطوان درمورد دروغ‌بودن ادعای غربی‌ها درباره وجود آزادی بیان و رویکرد گزینشی آن‌ها در این‌باره به نمونه‌هایی در کشورهای غربی اشاره کرد و نوشت: آلمان ضمن تفتیش عقاید، هرگونه تظاهرات برای ابراز همدردی با شهدای جنین، نابلس و نوار غزه و همبستگی با حقوق مشروع فلسطینیان برای مقاومت در برابر اشغال را منع می کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه