بودجه پیشنهادی زیارت ناچیز است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

بودجه پیشنهادی زیارت ناچیز است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رقم درنظر گرفته شده برای بودجه زیارت در مشهد کم است و این در حالی است که سایر شهرهای زیارتی کشور نیز در این رقم سهیم هستند.


محسن زنگنه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در زمان تصویب بودجه برای موضوعاتی همچون مسئله آب در استان‌هایی همچون خوزستان و سیستان و بلوچستان متفاوت‌تر و با رقم بیشتری در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل باید بودجه زیارت در خصوص شهر مشهد نیز دارای جایگاه ویژه و اختصاصی‌تری باشد.
وی بیان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از ۳۵میلیون زائر داخلی و خارجی در شهر مشهد حضور دارند که زیرساخت‌های استان خراسان رضوی همچون تأمین گاز، سیستم حمل و‌نقل، آبرسانی و فاضلاب را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند و می‌طلبد به شهر مشهد نگاه ملی‌تری داشته باشیم.
نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته رقم بودجه زیارت ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود؛ ولی متأسفانه با تغییراتی که ایجاد شد، این مبلغ کاهش چشمگیری پیدا کرد. امیدواریم این رقم برای سال ۱۴۰۲ افزایش مناسبی پیدا کند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه امسال به جای تأکید بر ایجاد قطار برقی تهران - مشهد که می‌تواند تعداد زیادی از زائران را در کمترین زمان به مشهد برساند و شرایط حمل و نقل بهتری برای آن‌ها پدید آورد، این بودجه به سمت قطار تهران - اصفهان رفته است.
سال گذشته و در دولت سیزدهم، رقم ۲۰۰میلیارد تومان در بودجه استانی برای موضوع زیارت در نظر گرفته شده بود و از آن موقع صحبت ایجاد ردیف مستقل در بودجه ۱۴۰۲ مطرح شد. بودجه پیشنهادی برای موضوع زیارت در تمام کشور و به صورت مستقل در سال ۱۴۰۲، رقم ۱۰۰میلیارد تومان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه