جزرومد پرتغالی در استقلال

فتح‌الله‌زاده خواب تغییرات می‌بیند

جزرومد پرتغالی در استقلال

شکست استقلال برابر سپاهان سرآغاز فصل جدیدی از تنش‌های درون باشگاهی بود، تا جایی که ساپینتو پس از بررسی آنالیز عملکرد شاگردانش تصمیم به اخراج فنی سیاوش یزدانی گرفت.


منتقدان وی با دستاویز قراردادن این اتفاق هجمه به سرمربی را در دستور کار خود قرار دادند تا شاید با این تاکتیک بتوانند هیئت مدیره و مدیرعامل را متقاعد کنند برای خروج از بحران نتیجه‌گیری سرمربی پرتغالی را از گردونه فنی تیم کنار بزنند، اما هیئت مدیره استقلال که در مقطع کنونی عاجز از حل مشکلات مانده بر اساس توصیه وزارت ورزش فعلاً قید کنار گذاشتن این مربی خارجی را زده است. با این حال فتح‌الله‌زاده برای اینکه از زیر بار فشار هواداران خارج شود مترصد موقعیتی است تا با کنار گذاشتن مرد پرتغالی گزینه دلخواه خود را روی نیمکت استقلال بنشاند. او برای عملیاتی کردن سناریوی مدنظرش دوباره قصد سفر به امارات را کرده تا مثلاً مشکل بدهی معوقه پین را رفع و رجوع کند، در حالی که هزینه اقامت وی در امارات بیش از این مبلغ خواهد بود. فتح الله‌زاده در این بین با یک مشکل بسیار بزرگ مواجه است، نخست اینکه هزینه برکناری مربی پرتغالی و دستیاران خارجی او بسیار زیاد است و این مربی،احتمالاً آقای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره را با شکایت حقوقی خود به فیفا به شکل ناباورانه‌ای آچمز می‌کند.
سرمربی پرتغالی آبی پوشان نیز با علم بر این مطلب بی‌درنگ پس از بازی برابر سپاهان پروسه برخورد با بازیکنان کم کار خود را به اجرا درآورد تا جایگاه از دست رفته خود میان هواداران را دوباره ریکاوری کند. کنار زدن بازیکن پر حاشیه‌ای نظیر سیاوش یزدانی و بی‌اعتمادی سرمربی استقلال از هفته پیش در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، بر همین اساس سرمربی استقلال با آنالیز عملکرد این بازیکن او را کنار گذاشت تا به هواداران پالس مثبت بدهد که نظرات آن‌ها را با دقت بررسی می‌کند.
حالا با این اتفاق بخش عمده‌ای از مخالفان مجیدی و فتح‌الله‌‍‌زاده نظریه سرمربی استقلال را مورد حمایت قرار دادند که اخذ این تصمیم نشان می‌دهد ریکاردو ساپینتو می‌خواهد در استقلال موفق شود، اما باید دید منتقدان سرسخت وی و حامیان مجیدی در برابر این رفتار او سکوت اختیار خواهند کرد یا با حمایت از کاپیتان اخراجی زمینه برکناری سرمربی پرتغالی و حضور مربی فصل قبل را فراهم خواهند کرد یا اینکه استقلال و ریکاردو را تا پایان فصل جاری نظاره‌گر خواهند بود.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه