سیاوش در آتش اختلاف با ساپینتو

یزدانی از استقلال اخراج شد

سیاوش در آتش اختلاف با ساپینتو

ریکاردو ساپینتو به کاپیتان تیمش در دیدار مقابل سپاهان، اجازه تمرین نداد. تیم فوتبال استقلال در شرایطی دیروز دومین جلسه تمرینی خود پس از دیدار برابر سپاهان را پشت سر گذاشت که سیاوش یزدانی، مدافع میانی و کاپیتان این تیم در دیدار برابر سپاهان، از سوی ریکاردو ساپینتو اجازه تمرین پیدا نکرد!


این اتفاق در شرایطی رخ داد که یزدانی پس از مصدومیت محمدحسین مرادمند به ترکیب اصلی استقلال راه یافته و در کنار سیلوا زوج خط دفاعی استقلال را ساخته بود و حتی مقابل سپاهان در اصفهان به واسطه سابقه بیشترش نسبت به سایر بازیکنان، بازوبند کاپیتانی آبی‌ها را هم بر بازو بسته بود.
برای اینکه دلایل اخراج یزدانی از تمرین استقلال را متوجه شویم، کافی است نگاهی بیندازیم به سوابق همکاری کوتاه این بازیکن با ریکاردو ساپینتو. 
درهمین فصل که یزدانی دوباره به استقلال بازگشت، تنش‌های پرشماری را با سرمربی خود داشت تا اینکه پنالتی رخ داده در اصفهان درنهایت موجب شد ساپینتو با طرح دلایل کافی به مدیران استقلال خواستار اخراج یزدانی شده و درنهایت موافقت این اقدام را بگیرد.
یزدانی دراین مدت که با ساپینتو همکاری کرده نه توانسته از لحاظ فنی اعتماد سرمربی استقلال را جلب کند و نه اخلاقی. از یاد نمی‌بریم یزدانی در هفته‌های پیش با انتشار یک استوری به سرمربی خود تاخت و از این واژه: تولد ندیده! استفاده کرد.
این استوری درروزهایی علیه سرمربی استقلال منتشر شد که بازیکنان استقلال بدون توجه به اتفاقات بیرون تولد جمع و جوری را برای سرمربی خود گرفتند که یزدانی برخلاف نظرهمه با انتشار یک استوری علیه سرمربی خود نسبت به این موضوع واکنش تندی نشان داد که خبرش هم به ساپینتو رسید، اما سرمربی استقلال برای اینکه مسائل شخصی موجب کنار گذاشتن بازیکنش نشود، اقدامی درآن روزها انجام نداد و یزدانی با چند روز دوری از تمرینات و وساطت علی فتح الله‌زاده که تازه به مدیریت استقلال بازگشته بود، به تمرینات آمد.
با وجود این اما هیچ گاه روابط یزدانی با ساپینتو عادی نشد. این بازیکن توقع داشت دقایق بیشتری درترکیب استقلال بازی کند اما ساپینتو رأی دیگری داشت تا اینکه با کمبود مدافع مواجه شد ودرنهایت حکم به بازگشت یزدانی به ترکیب اصلی داد.
بازگشتی که برای او هرگز خوش یمن نبود ودرنهایت موجب اخراجش شد. اخراجی که از نگاه ساپینتو کاملاً هم فنی است و ارتباطی به حواشی و حرف و حدیث‌هایی که به زبان آورده می‌شود، ندارد.
سرمربی استقلال به مدیران این باشگاه گفته یزدانی عامل باخت تیمش در اصفهان بوده و بی دلیل به تیم حریف پنالتی داده است. از نگاه ساپینتو آن خطا کاملاً بی مورد بوده و حالا آقای سرمربی تصمیم گرفته تمام دق و دلی خودش از مدافع بلند قامت را یکجا خالی کرده و او را از تمرینات کنار بگذارد.
با توجه به اینکه عارف غلامی و محمدحسین مرادمند به شرایط عادی بازگشته‌اند پیش بینی می‌شود دوری یزدانی از تمرینات و حتی ترکیب استقلال طولانی شود.
گفته می‌شود ساپینتو تصمیمش مبنی بر کنار گذاشتن این بازیکن را گرفته و به اطلاع این بازیکن و باشگاه هم رسانده بود، اما سیاوش یزدانی با این استدلال که نمی‌خواهد از تیم جدا یا با بازیکن دیگری معاوضه شود، قصد داشت در تمرین شرکت کند که این اجازه را پیدا نکرد.

خبرنگار: حمیدرضاعرب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه