رئیس فیفا باز هم غلط کرد

در انتظار پاسخ قاطع هستیم

رئیس فیفا باز هم غلط کرد

سینا حسینی

یک بار دیگر رفیق گرمابه و گلستان رئیس فدراسیون فوتبال در صفحه شخصی خود از واژه جعلی خلیج (ع ر ب ی) به جای نام خلیج همیشه فارس استفاده کرد تا مشخص شود ادعای مدیران فوتبال ایران مبنی بر تلاش به منظور جبران اشتباه قبلی یک بلوف بزرگ بوده و خبری از اصلاح رفتار رئیس سوئیسی فیفا نیست!
وقتی تکه‌های پازل مرتبط با این موضوع را کنار هم قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم این سناریو نه تنها اتفاقی و ناآگاهانه نبوده، بلکه در جهت پیاده‌سازی سناریو ایران‌هراسی در خاورمیانه است چون همزمان با به کار بردن دوباره این واژه جعلی از سوی رئیس فیفا، سیاستمداران عراقی نیز با به کار بردن این واژه مجعول تلاش کردند نام خلیج همیشه فارس را تحریف کنند.
حالا افکارعمومی منتظر اقدام صریح و فوری مهدی تاج در قبال این گستاخی غیرقابل پذیرش از سوی اینفانتینو است. تاج در نوبت قبلی که رفیق سوئیسی‌اش این واژه جعلی را به کار برد، اذعان کرد به او تذکر داده است، اما تکرار دوباره این واژه از زبان رفیق شفیقش نشان داد نه تنها خبری از تذکر نبوده بلکه رئیس فیفا برای حرف‌های رئیس فدراسیون فوتبال تره هم خرد نمی‌کند چه رسد به اینکه وی به دنبال جبران اشتباه خود و دلجویی از مردم ایران باشد.
آنچه مسلم است رئیس فدراسیون فوتبال به واسطه سودای موفقیت در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا، دلش نمی‌خواهد رابطه‌اش با اینفانتینو شکراب شود به همین دلیل به جای موضع‌گیری قاطعانه ترجیح می‌دهد با ادبیات محافظه‌کارانه با رئیس فیفا مذاکره کند تا مبادا ترکش‌های سخنانش مانع از انتخابش در انتخابات آتی کنفدراسیون فوتبال آسیا شود. از طرفی مهدی تاج به خوبی می‌داند محکوم کردن این رفتار بی‌شک با واکنش تند اعضای عرب زبان حاضر در مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا همراه خواهد شد به همین دلیل قید قاطعیت را می‌زند و ترجیح می‌دهد عافیت‌طلبی را انتخاب کند تا معادلات حاکم بر انتخابات پیش رو به یک‌باره تغییر پیدا نکند.
اما این رفتار نه تنها برای خانواده فوتبال قابل پذیرش نیست بلکه حالا افکارعمومی توقع دارند متولیان ورزش ایران و مسئولان فدراسیون فوتبال به جای پاک کردن صورت مسئله و تنها اکتفا به نام‌گذاری مسابقات جام حذفی به عنوان خلیج همیشه فارس ایران، یک بار برای همیشه تکلیف خود را با کشورهای منطقه روشن کنند تا دیگر کسی به دنبال تحریف تاریخ و جعل عنوان این نام تاریخی نباشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه