نبرد تدارکاتی بدون فرمانده

فدراسیون چطور در تدارک فیفادی فروردین است؟

نبرد تدارکاتی بدون فرمانده

معمای مربیگری تیم ملی فوتبال ایران همچنان بی‎‍‌‌‌‌‌‎‎پاسخ باقی مانده و مشخص نیست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چه زمانی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد تا تیم ملی در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا از بلاتکلیفی موجود خارج شود.


تصور می‌شد اعضای هیئت رئیسه پس از اتمام رقابت‌های جام جهانی و حذف تیم ملی از مرحله گروهی، بی‌درنگ در خصوص سرنوشت کادرفنی تیم ملی تصمیم‌گیری کنند، اما برخلاف انتظار، آن‌ها هیچ توجهی به موضوع مهم تیم ملی نداشتند تا مشخص شود با وجود شعارهای فراوان مبنی بر اهمیت برنامه‌ریزی برای موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، هیچ عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی وجود ندارد.
ماجرا وقتی خنده‌دار می‌شود که سخنگوی فدراسیون برای کاهش فشارها مدعی شد مشغول بررسی گزینه‌ها هستیم، اما در کمتر از 24 ساعت این ادعا پس گرفته شد تا این حقیقت برملا شود فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ای برای تیم ملی نداشته، بلکه سایر مسائل در اولویت بیشتری قرار دارند.
اما اتفاق عجیبی که در این میان رخ داده، رایزنی فدراسیون فوتبال برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی است. گفته می‌شود فدراسیون در حال مذاکره با سه کشور برای انجام بازی تدارکاتی در فروردین ماه 1402 است تا تیم ملی بتواند از موقعیت فیفا دی در تقویم فیفا به شکل مطلوبی استفاده کند؛ در اینکه انجام این بازی‌های تدارکاتی به سود تیم ملی فوتبال است هیچ تردیدی نیست، اما سؤال بزرگ اینجاست تیمی که هنوز سرمربی خود را نشناخته بر اساس کدام برنامه فنی و راهبرد تاکتیکی به دنبال حریف تدارکاتی است؟
لازمه اصلی برای انتخاب حریف تدارکاتی برای هر بازی ملی شیوه و سبک بازی مورد نیاز کادرفنی آن تیم است تا به این ترتیب نقاط ضعف و قوت خود را به شکل کامل شناسایی کند، اما در حال حاضر که تیم ملی ایران سرمربی ندارد و مشخص نیست چه کسی بر اساس چه نگرش و تفکری قرار است هدایت تیم ملی را در اختیار بگیرد، بسیار عجیب است متولیان فوتبال در حال مذاکره و رایزنی برای انجام بازی تدارکاتی در فروردین 1402 هستند. 
چه ضمانتی وجود دارد سبک بازی حریفان تدارکاتی تیم ملی با ایده‌های فنی سرمربی تیم ملی همخوانی داشته باشد.
البته خوشبینانه‌ترین حالت ممکن اینجاست که متولیان فوتبال به صورت مخفیانه با سرمربی تیم ملی به توافق رسیده‌اند و بر اساس نظر وی با حریفان تدارکاتی در حال مذاکره هستند، اما در صورت وجود چنین تصوری بازهم به هیچ عنوان سیر مخفی‌کاری فدراسیون در این خصوص پذیرفتنی نیست؛ چرا که حق مردم ایران است بدانند چه سرنوشتی در انتظار تیم ملی کشورشان است و قرار است با چه سیستم و فرایندی تیم ملی به استقبال بازی‌های حساس و سرنوشت‌ساز جام ملت‌های آسیا برود.
بخش قابل توجهی از خانواده فوتبال روند کنونی پروسه تعیین تکلیف تیم ملی را به صلاح و مصلحت فوتبال ملی نمی‌بینند، اما هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با بی تفاوتی کامل به‌سادگی از کنار این موضوع عبور کرده تا حدی که این نارضایتی به دفتر وزیر ورزش و جوانان نیز سرایت کرده، اما همچنان متولیان فوتبال سیاست سکوت را انتخاب کردند تا در زمان مورد نظر گزینه اصلی را رونمایی کنند و تکلیف مبهم‌ترین موضوع فوتبالی کشور روشن شود، حالا این انتظار کی تمام خواهد شد تنها مهدی تاج می‌داند و بس!

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه