نقد و بررسی «خانوم ماه»

نقد و بررسی «خانوم ماه»

به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)، کتاب «خانوم ماه» از انتشارات به‌نشر در مشهد نقد و بررسی می‌شود.


​​​​​​​این نشست به دبیری عطیه هراتی مطلق، با حضور ساجده تقی‌زاده؛ نویسنده اثر و مریم عرفانیان و الهام غفاری از نویسندگان و منتقدان ادبی پنجشنبه ۲۲ دی ماه ساعت 15 در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشـر واقع در خیابان امام خمینی(ره) روبه‌روی باغ‌ملی برگزار خواهد شد.
 کتاب «خانوم ماه» به نویسندگی ساجده تقی‌زاده؛ شاعر، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در سه فصل به روایت زندگی خانم‌ناز علی‌نژاد، همسر بزرگوار شهید شیرعلی سلطانی از شهیدان جنگ تحمیلی می‌پردازد.
بخشی از کتاب 300 صفحه‌ای «خانوم ماه» به دوران حضور شهید در منزل برمی‌گردد و روایتگر یک زندگی عاشقانه، ساده و بدون تکلف است. عمده بخش‌های کتاب روایت زندگی همسر شهید مربوط به پس از شهادت شهید شیرعلی سلطانی، چگونگی ساخت آرامگاه شهید، تربیت فرزندان و... است. 
همه بخش‌های زندگی خانوم ماه جذاب است اما در چند سالی که ایشان با همسر خود زندگی می‌کند می‌توان نقش پنهان همسر شهید شیرعلی سلطانی را در تمام ماجراها دید. 
کتاب «خانوم ماه» سال گذشته از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) روانه بازار کتاب شد و در بازه زمانی یک سال دو نوبت چاپ را پشت سر گذاشت و در نخستين جشنواره داستان‌نويسی دفاع مقدس با عنوان «بوی خاک» خوش درخشیده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه