باید هزینه اهانت به مقدسات را بالا برد

عضو مجلس خبرگان رهبری:

باید هزینه اهانت به مقدسات را بالا برد

در پی اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت سیاسی و مذهبی مسلمانان، حجت‌الاسلام سعدی، این اهانت را محکوم کرده و خواستار برخورد با آنان شد.


​​​​​​​ به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) طی سخنانی در جلسه شورای دانشگاه، اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت مذهبی و سیاسی شیعیان را محکوم کرد و خواستار برخورد قاطع و گسترده با این اقدام موهن شد.
وی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۱۹دی، این حماسه مردمی را در پاسخ به اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس مرجعیت دانست و تأکید کرد: اکنون نیز مردم به اهانت به مقدسات حساس هستند و این حساسیت مردم باید در رسانه‌ها و توسط مسئولان مربوط به دنیا مخابره شود. وی در ادامه، اقدام موهن نشریه فرانسوی را اهانت به مقدسات خواند و ابراز کرد: توهین به مقدسات، ترویج تبعیض مذهبی و در نتیجه ترویج خشونت است. دکتر سعدی خواستار شد تمام ظرفیت‌های حقوقی به منظور اقدام حقوقی علیه این نشریه هتاک به کار گرفته شود و آمادگی دانشگاه امام صادق(ع) برای این منظور را اعلام کرد.
حجت‌الاسلام سعدی ضمن یادآوری سابقه این نشریه در اهانت به مقدسات اسلامی، بیان کرد: افرادی که چهره دفاع از مرجعیت را برای خود ایجاد کرده بودند اکنون باید سکوت خود را شکسته و این اهانت به مرجعیت دینی را محکوم و علیه آن اقدام کنند. 
عضو خبرگان رهبری ضمن تأکید بر مجاز نبودن اهانت به مقدسات بر اساس اعلامیه حقوق بشر و میثاق حقوق بین‌الملل، ادعای آزادی بیان دولت فرانسه را با تفاوت در برخورد با این اهانت و پرسیدن از ماجرای هولوکاست مقایسه و بیان کرد: معلوم می‌شود این ادعاها توخالی و بی‌اساس است. حجت‌الاسلام سعدی در پایان خواستار بالا بردن هزینه اهانت به مقدسات شد.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه