دروغ بزرگ در غرب معاصر

آیت‌الله رشاد می‌گوید ادعای آزادی بیان در فرانسه، فریب و نیرنگ است

دروغ بزرگ در غرب معاصر

آیت‌الله رشاد اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت رهبر معظم انقلاب را محکوم کرد و گفت: آزادی بیان دروغ بزرگ غرب معاصر است.


رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت رهبر معظم انقلاب را محکوم و اظهار کرد: بار دیگر نشریه هتاک و سخیف شارلی‌ابدو به ساحت قدسی محبوب دل صدها میلیون انسان آزاده در جهان اهانت کرد.

اصحاب ثروت و قدرت
وی افزود: این نشریه که در سال ۲۰۱۵ با طراحی و نشر کاریکاتور موهن به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) توهین کرده بود و دل بیش از یک میلیارد مسلمان را در جهان آزرده خاطر کرد واکنش قاطع و سراسری مسلمانان را چشیده بود و این بار به ساحت مقدس مرجع آزاده و رهبر خردمند و فرهمند انقلاب اسلامی که حبیب قلوب صدها میلیون انسان شیعه و مسلمان آزاده جهان است اهانت کرد. قطعاً سیاست‌ها، قدرت‌ها و اصحاب ثروت پشت پرده این اهانت بوده و صهیونیست‌ها در رأس این جریان قرار دارند. صهیونیست‌ها در جهان و در مراکزی خاصه در عرصه‌های رسانه نفوذ دارند. عملاً بخش‌های بزرگی از امپراتوری رسانه‌ای جهان در قبضه آنان بوده و آن‌ها هستند که در پشت صحنه با توهین به دیگران و تهدید و تضییع حقوق دیگران با جور و جفا در حقوق ملت‌ها، مکتب‌ها و مذهب‌ها، ادیان و ملل درصدد حفظ و تثبیت خود هستند.
آیت‌الله رشاد بیان کرد: شگفت‌آور اینکه دولت‌های مدعی دموکراسی و حقوق بشر که سایر ملل را به اتهام عدم رعایت حقوق بشر و تضییع حقوق انسان‌ها تحت فشار و تحریم قرار می‌دهند و به آن‌ها حمله می‌کنند، مردمان بی‌گناه را به قتل می‌رسانند و معابد، مساجد، اجتماعات و مراسم شادی و عروسی ملل مظلومی چون افغانستان را به خاک و خون می‌کشند؛ همین‌ها که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند گویی بشر را کسانی می‌بینند که در جغرافیای غرب عالم و تحت سلطه، سیطره و تبعیت خود باشند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران ادامه داد: آنان آزادی را عبارت می‌دانند از هر یاوه‌گویی که به زبان خودشان جاری شود هر چند آن سخن به دیگران آسیب بزند، توهین و تهدید به سایران باشد یا حد دیگران و حدود حیات سایران را مخدوش کند. عجیب آنکه یک نشریه هجوی، مستهجن و سخیف مطلبی می‌نویسد و سپس سران قدرت‌ها وارد میدان شده و از آن حمایت می‌کنند، گاهی اوقات نیز در برابر این اقدام‌ها سکوت کرده و موضع نمی‌گیرند و حتی دریغ از یک تذکر، اعمال قانون نیز صورت نمی‌پذیرد بلکه با عنوان مقدس آزادی بیان از این اقدام حمایت هم می‌کنند.

زندان برای منتقدان هولوکاست
وی گفت: توهین به یک شخصیت عظیمی که در جهان در محبوبیت بی‌نظیر است و حقوق، حریت و آزادی، کمال، علم و معرفت را در جهان گسترش داده است آنان این اهانت را آزادی بیان معرفی می‌کنند اما وقتی یک خبرنگار در همین نشریه درباره هولوکاست مطلبی می‌نویسد یا درباره یهودیت عقیده‌ای را ابراز می‌کند او را از این نشریه اخراج و جریمه‌اش می‌کنند. یا اگر کسی دروغ بزرگ غرب که هولوکاست است را رد و یا انکار کند به زندان و پرداخت جریمه محکوم می‌شود. سال ۲۰۰۶ رابرت فوریسون مصاحبه‌ای با شبکه سحر انجام می‌دهد و بدون اینکه به کسی و یا قومی اهانت کند می‌گوید در تاریخ اتفاقی به عنوان هولوکاست رخ نداده است؛ پس از این مصاحبه این محقق و پژوهشگر حوزه تاریخ را دادگاهی و به زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌کنند.
آیت‌الله رشاد ادامه داد: اگر کسی درباره هولوکاست، یهودیت و صهیونیست در فرانسه مطلبی بگوید او را جریمه کرده و تهدید به اخراج می‌کنند، آیا این آزادی بیان است؟ آن هم آزادی بیانی که در مهد مدعیان آزادی و حقوق بشر صورت می‌پذیرد. رهبری که در برابر ظلم و ستم و اجحاف در حق مستضعفین و محرومین ایستاده و اگر اراده ایشان نبود هرگز داعش شکست نمی‌خورد. داعش داعیه‌دار تأسیس دولت عراق و شام بود، اگر اراده این مرد بزرگ، رهبر فرهمند، خردمند و هوشمند و جهانی‌اندیش و دوراندیش و نابغه انقلاب اسلامی نبود داعش در منطقه شکست نمی‌خورد. این مرد بزرگ‌ترین شخصیتی است که در این روزگار با تروریست مبارزه کرد و بزرگ‌ترین سازمان تروریستی دنیا را شکست داد با آن راهنمایی‌هایی که ایشان داشت دلاورمردانی چون قاسم سلیمانی با تروریست داعشی مبارزه کرد. با وجود این چگونه آنان به ایشان اهانت می‌کنند و ساحت این مرد بزرگ را به اسم آزادی بیان مخدوش می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه