آسیب‌دیدگان زلزله بشرویه خواستار تسهیل مقررات بانکی هستند

آسیب‌دیدگان زلزله بشرویه خواستار تسهیل مقررات بانکی هستند


​​​​​​​استاندار خراسان جنوبی گفت: تسهیل مقررات بانکی برای بازسازی منازل از درخواست‌های مردم مناطق آسیب‌دیده از زلزله است که انتظار می‌رود به آن توجه شود.
به گزارش ایرنا، جواد قناعت در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد افزود: ساخت واحدهای مسکونی مقاوم از دغدغه‌های اصلی مردم است. افزایش سقف کمک‌های بلاعوض و تسهیلات از مهم‌ترین درخواست‌ها بوده و با توجه به بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز، افزایش کمک بلاعوض به ۱۰۰ میلیون تومان با توجه به محرومیت‌های منطقه مورد درخواست است. استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: افزایش سقف تسهیلات بانکی از ۲۰۰ به ۳۰۰میلیون تومان و تسهیل و حذف مقررات سخت بانکی از دیگر پیشنهادها و درخواست‌هاست که انتظار می‌رود به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: درخواست می‌شود متقاضیانی که «فرم‌ج» آنان قرمز شده یا از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کردند نیز بتوانند مجدد برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی تسهیلات دریافت کنند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم گفت: تسهیلات بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله اخیر در خراسان جنوبی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. محمدحسن نامی اظهار کرد: وام‌های بلاعوض هم به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای نوسازی منازل خسارت دیده افزایش می‌یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه