تأکید استاندار بر ارائه اطلاعات دقیق حوزه اشتغال و تسهیلات

تأکید استاندار بر ارائه اطلاعات دقیق حوزه اشتغال و تسهیلات

استاندار خراسان رضوی گفت: اشتغال‌زایی در روستاها با هدف تثبیت جمعیت و در نهایت ایجاد مهاجرت معکوس به روستاهای استان در اولویت قرار دارد و دنبال می‌شود. بر همین اساس ایجاد طرح تحول در ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی آغاز شده است.


به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در شصت و هشتمین جلسه قرارگاه استانی با موضوع اشتغال اظهار کرد: فعالیت‌هایی که هم اکنون در روستاها در حوزه عمرانی آغاز شده رو به افزایش است که به عنوان مثال حضور ۵۰ گروه نقشه‌بردار برای فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و ایجاد مسکن را می‌توان نام برد که خود در حوزه ثبت اشتغال در سامانه رصد اشتغال قابل پیگیری است.
وی بیان کرد: اقدام در روستاها با محوریت دهیاران و با ظرفیت درون روستایی باید به نتیجه برسد. در حال حاضر دامداری و کشاورزی در روستاها به عنوان اشتغال پایه مطرح است و سایر مشاغل وابسته به این دو موضوع نیز وجود دارد. در قرارگاه اشتغال استان موضوع ایجاد شغل در روستا‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال در استان خراسان رضوی ایجاد شده ولی هنوز به ثبت نرسیده است، بیان کرد: با جمع‌آوری اطلاعات دقیق می‌توان نسبت به وضعیت اشتغال در استان تحلیل درستی ارائه کرد تا بدانیم چه تعداد نیرو در چه حوزه‌هایی مشغول به کار هستند و در آینده، این استان به ایجاد چه مشاغلی نیاز دارد.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به خاطر عقب‌ماندگی در بخش‌های مختلف استانی و نبود اطلاعات دقیق، در ابتدای کار سعی شد نیازهای اصلی استان مشخص شود سپس با برنامه‌ریزی برای اجرای آن، امکان انجام کار تحولی شکل گیرد؛ بر همین اساس کشف مسئله، اقدام به موقع و حل گره‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.
وی افزود: با توجه به عدم واگذاری تسهیلات از سوی بانک‌ها به نهادها و دستگاه‌های حمایتی برای ایجاد اشتغال، لازم است هر هفته گزارشی از میزان تعهد و زمان انجام وظیفه توسط بانک‌ها در قرارگاه اشتغال استان مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه