حماسه ۹ دی تجلی هوشیاری و بصیرت مردم

حماسه ۹ دی تجلی هوشیاری و بصیرت مردم

حجت الاسلام احمد مروی تولیت معزز آستان قدس رضوی


​​​​​​​فتنه سال ۸۸ حرکتی خزنده و توطئه‌ای بسیار خطرناک بود که توسط مردم خنثی شد. ایستادگی مردم در برابر آن فتنه پیچیده و عوامل خارجی و داخلی آن و مدیریت هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب در آن دوران، خنثی‌کننده یکی از بزرگ‌ترین فتنه‌های کشور در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. بدون شک این پیروزی و توفیق الهی در سایه عنایات پروردگار متعال، حضرت امام زمان(عج) و مدیریت هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب و بصیرت ملت شریف ایران اسلامی حاصل شد.
۹ دی باید در تاریخ ایران حفظ شود، زیرا این روز تجلی حضور آگاهانه، مؤمنانه، هوشیارانه و با بصیرت آحاد مردم در ناامیدسازی و خنثی‌سازی توطئه بزرگ و خطرناک دشمنان و مخلوق تدابیر و روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب بود.
رهبر فرزانه انقلاب با بیانات، هشدارها، سعه‌صدر، بصیرت‌آفرینی، تأمل و مدارایی که داشتند، به بهترین شکل مسئله را مدیریت و ۹ دی را خلق کردند. مدیریت مدبرانه و منطبق بر ارزش‌های اسلامی رهبر فرزانه انقلاب در سال ۸۸ موجب شد با کمترین آسیب خاتمه یابد.
مردم در حدود ۳۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از وقایع و چالش‌ها مانند جنگ تحمیلی، گروهک‌های تروریستی، تجزیه‌طلبان و... را مشاهده کرده بودند، اما فتنه ۸۸ حادثه‌ای مسبوق به سابقه در انقلاب نبود و شرایط و ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشت، به طوری که می‌توان آن را یکی از پیچیده‌ترین شرایط سه دهه گذشته انقلاب اسلامی دانست.
اگرچه رأس این فتنه در خارج از کشور و سر نخ آن به دست استکبار بود، اما در داخل کسانی در شکل‌گیری آن نقش داشتند که در انقلاب دارای سوابقی بودند، این شرایط تشخیص را برای عده‌ای سخت کرده بود، لذا مدیریت چنین فتنه‌ای با حداقل هزینه، بسیار دشوار بود و اگر مدیریت صحیح و الهی رهبری معظم انقلاب نبود، ۹ دی نیز اتفاق نمی‌افتاد.
تدبیر رهبر معظم انقلاب موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته و برای مردم تبیین شود که این فتنه چه بود، پشت صحنه آن چه کسانی بودند، نقش استکبار و هدف از آن چه بود و چه عوارض مخربی برای مردم داشت؟
هرچند آثار سوء بسیاری داشت، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها امیدواری دشمن بود، مهم‌ترین اثر سوء این فتنه امیدوار کردن دشمن به ایجاد شکاف در انقلاب بود، این بزرگ‌ترین لطمه‌ای بود که به انقلاب زد و دشمن را نسبت به خدعه و دسیسه‌هایی که داشت امیدوار کرد.
روز تاریخی و حماسه بزرگ ملی و انقلابی ۹ دی نباید به فراموشی سپرده شود، روشنگری و ارائه تحلیل به جامعه درباره ابعاد مختلف آن و وقایع تلخی که در آن رخ داد، حائز اهمیت است زیرا چراغ راه و مصون‌بخش برای آینده کشور است.
ملت بزرگ، شریف، صبور و مؤمن ایران اسلامی همیشه باوجود همه گلایه‌ها و انتقادها آنجا که پای اسلام و نظام اسلامی در میان بوده به میدان آمدند و در عرصه‌های مختلف وظیفه و مسئولیت خود را به خوبی انجام داده‌اند. امروز این وظیفه بزرگ بر دوش مسئولان است که برای رفع مشکلات و مطالبات بحق مردم تلاش کنند و ایستادگی مردم در پای انقلاب را با خدمت جهادی و گرهگشایی از مشکلات آن‌ها پاسخ دهند. مسئولان باید با تلاش، فعالیت و کوشش شبانه‌روزی به مردم عزیز، وفادار و مقاوم ایران خدمت کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه