«کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» روی دور تجدید چاپ

«کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» روی دور تجدید چاپ

چاپ شانزدهم «کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»؛ سندی کاربردی برای گام دوم انقلاب توسط انتشارات شهید کاظمی عرضه شد.


به گزارش خبرگزاری مهر، «کتابِ کارِ بیانیه گام دوم انقلاب» برآمده از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویی، مبنی بر هندسه کلی بیانیه از نگاه رهبر انقلاب است و فهرست کلی آن بر همین اساس تشکیل شده است.
اگر این پرسش در فکرتان پرسه می‌زند که نقش من در بیانیه گام دوم انقلاب چیست «کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب» به کارتان می‌آید؛ جعبه ابزاری کارآمد که محتویات آن می‌تواند به شما در رسیدن به پاسخ درست این پرسش کمک کند. مخاطب اصلی کتاب، همان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم، یعنی ملت ایران به‌ویژه جوانان هستند به همین دلیل در نگارش آن تلاش شده از بیانی روان، جذاب و خلاقانه همراه با ضمائم چندرسانه‌ای استفاده شود. این اثر خلاقانه چند ویژگی محوری دارد که به چند بخش از آن اشاره می‌کنیم.
1- شرح بیانیه
بیشتر متن کتاب کار، شرح بیانیه است. کل شرح، برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) است. باوجود تجاوب‌های فراوانی که از سوی اندیشمندان درزمینه بیانیه گام دوم مطرح شد، به این نتیجه رسیدیم که شرح «بیانیه گام دوم» جز با تکیه بر سخنان نویسنده آن به غایت خود نمی‌رسد، از این رو بیانات معظم‌له را مبنای شرح مکمل «بیانیه گام دوم» قرار دادیم.
2- یک توضیح
ممکن است هنگامی که کتاب را می‌خوانید پرسش‌هایی برای شما ایجاد شود و نیاز داشته باشید کلام حضرت آقا برای شما توضیح داده شود. «یک توضیح» به بیان نکاتی بیشتر درباره موضوعاتی می‌پردازد که دارای پیشینه هستند و بی‌تردید شما با خواندن آن‌ها بهتر به مقصود کلام پی خواهید برد.
3- یک کتاب
یک توصیه مهم بیانیه خطاب به جوانان، مطالعه تاریخ است. شاید بخواهید درباره موضوعاتی که در بیانیه آمده به‌ویژه برخی نام‌ها، وقایع و حوادث بیشتر بدانید. بخش «یک کتاب» به معرفی بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید در آن حوزه بخوانید، می‌پردازد.
4- یک چهره
انقلاب ما، گنجینه‌ای از انسان‌های موفق است. در بخش «یک چهره» تلاش شده به فراخور موضوع، در بخش‌هایی از کتاب چهره‌های ماندگار انقلاب معرفی شوند.
5- کار و تمرین
همه ما وقتی بیانیه را خواندیم، یک پرسش ذهنمان را درگیر کرد: «خب! من در راستای بیانیه چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟» بخش «کار و تمرین» تلاش می‌کند خواننده را در هر نقش، سمت و جایگاهی که هست، به پاسخ این پرسش برساند تا تبیین بیانیه تنها در مقام علم و نظر نماند و وارد میدان عمل در جامعه شود.
گفتنی است، چاپ شانزدهم این کتاب با ۱۸۸ صفحه عرضه شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه