6 درصد مساحت بیرجند بافت فرسوده است

6 درصد مساحت بیرجند بافت فرسوده است


شهردار بیرجند با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۴۰مترمربع یعنی 6درصد مساحت شهر بیرجند بافت فرسوده است، گفت: برای بازسازی بناهای موجود در بافت‌های فرسوده بسته‌های تخفیف ۵۰ درصدی برای صدور پروانه ساخت از سوی شورا و شهرداری ارائه می‌شود.
به گزارش تسنیم، مهدی بهترین صبح دیروز در جریان بازدید از محله 17شهریور بیرجند، اظهار کرد: 6 هزار و 540 مترمربع یعنی 6درصد مساحت شهر بیرجند بافت فرسوده است.
شهردار بیرجند گفت: در گذشته برای بازسازی بناهای موجود در بافت‌های فرسوده بسته‌های تخفیف 50 درصدی برای صدور پروانه ساخت از سوی شورا و شهرداری بیرجند ارائه شده که این تخفیف در حال حاضر هم اعمال شده است.
وی با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده شهر نیازمند همراهی بانک‌ها و ارائه تسهیلات توسط دولت است، افزود: برخی از محلات کم‌برخوردار شدید شهر بیرجند از جمله موسی بن جعفر و کاظمیه هستند که ابنیه این محلات چون سکونتگاه غیررسمی بوده از استحکام کافی برخوردار نیست.
شهردار بیرجند بیان کرد: معابر موجود در این محلات چون اصول شهرسازی در آن رعایت نشده دارای معضلات زیادی است و اگر بازسازی و نوسازی در این محلات انجام نشود در صورت وقوع زلزله شاهد اتفاقات ناگوار و اختلال در خدمات‌رسانی خواهیم بود.
بهترین ادامه داد: با توجه به عدم تمکن مالی مردم با وجود تخفیفات شهرداری در صدور پروانه، استقبال زیادی از طرح‌های نوسازی نشده که نیاز به همراهی  بانک‌ها و ارائه تسهیلات مالی ارزان‌قیمت از سوی دولت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه