آزادی ۸۸ زندانی نیازمند از زندان‌های خراسان رضوی

آزادی ۸۸ زندانی نیازمند از زندان‌های خراسان رضوی

در قالب بیست و ششمین مرحله پویش نذر هشتم و در آستانه حماسه نهم دی و سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ۸۸ زندانی نیازمند از زندان‌های خراسان رضوی آزاد شدند.


به گزارش اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی در خصوص اجرای این پویش گفت: در قالب طرح نذر هشتم، در روز هشتم هر ماه دست‌کم هشت زندانی نیازمند با کمک خیران نمازگزار مساجد به نیت امام هشتم(ع) از زندان‌های استان آزاد می‌شوند که در این مرحله شهرستان سبزوار میزبان و مجری اصلی طرح بود.
سعید سرباز جانفدا افزود: با مشارکت خیران و مراجع قضایی شهرستان سبزوار ۲۰ زندانی نیازمند در این مراسم آزاد شدند.
وی گفت: در این مرحله با تدبیر رئیس کل دادگستری استان و با توجه به اینکه در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داریم پویش نذر هشتم به صورت فراگیر و استانی برگزار شد و در مجموع ۸۸ زندانی از زندان‌های استان آزاد شدند.
جانفدا خاطرنشان کرد: در این مرحله ۳۸ نفر با رأفت اسلامی و بهره‌گیری از ارفاق‌های قضایی و ۵۰ نفر نیز با پرداخت بدهی ۹ میلیارد ریالی توسط خیران نمازگزار و ستاد دیه استان از زندان‌ها آزاد شدند و همزمان با سالروز حماسه ملی مردمی ۹دی به آغوش خانواده خود بازگشتند.
۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان قرار دارند.
طبق اعلام مسئولان قضایی خراسان رضوی، در سال گذشته این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه