ایجاد 50هزار شغل در سه ماهه پاییز

استاندار خراسان رضوی خبر داد

ایجاد 50هزار شغل در سه ماهه پاییز


​​​​​​​استاندار خراسان رضوی گفت: ۵۰هزار شغل از این استان در سه ماهه پاییز در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده که نسبت به سه ماهه تابستان رشد قابل توجهی داشته است. به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی اظهار کرد: این در حالی است که در ۶ ماهه ابتدای امسال برای ۲۴ هزار نفر از این استان شغل در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده بود.
وی افزود: هم اکنون برای ۷۳ هزار و ۳۱نفر شغل از خراسان رضوی در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است که از این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر  اشتغال تسهیلات‌محور بوده اما باقی آن تولیدمحور یا خدمات‌محور هستند، در حالی که ماهیت سامانه رصد اشتغال تسهیلات‌محور است. این استان از لحاظ ثبت اشتغال در سامانه رصد اشتغال کشور رتبه دوم را دارد.
وی با اشاره به موضوع «اعتبارسنجی» در قانون به عنوان یکی از مواردی که پرداخت تسهیلات بانکی را به متقاضیان سختگیرانه کرده است، بیان کرد: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ این موضوع را مورد دقت و بررسی بیشتری قرار دهند تا بتوان تسهیلات بانکی را با شرایط آسان‌تری به متقاضیان پرداخت کرد.
نظری با تأکید بر کیفی‌سازی برگزاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی گفت: در این راستا مقرر است دستورات در شورا کمتر و در مقابل کیفیت کار به لحاظ بررسی موضوعات ارتقا یابد و نشست‌های این شورا نیز بیشتر و متنوع‌تر شود.
وی بیان کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی مرجع عالی تصمیم‌گیری برای برنامه‌های استان است و باید اعضای آن از نظر مشارکت در نشست‌ها و بررسی دقیق مطالب و موضوعات در سطح بالاتری قرار داشته باشند.
نظری به شاخص‌های دیگر اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: اهداف عملیاتی در استان کاملاً مشخص و هدف‌گذاری شده و جذب سرمایه‌گذار در این استان اعم از داخلی و خارجی تاکنون مطلوب بوده است. وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۷۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی در استان محقق شده است.
استاندار خراسان رضوی به دفتر وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور مستقر در مشهد متذکر شد که حتماً نماینده آن در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی مستقر شود و حضور فعالانه‌ای در این بخش داشته باشد.
وی اظهار کرد: در بخش مولدسازی دارایی‌های دولت در خراسان رضوی، یک‌هزار و ۲۰۰ مورد مولدسازی برای تأمین منابع مالی محقق شده که نسبت به کل کشور عدد پایین‌تری است بنابراین اهداف و ظرفیت‌های عملیاتی استان برای مولدسازی همه دارایی‌های دولت متمرکز شده است.
نظری به رشد 2/7 درصدی اقتصاد خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: پارسال این رشد اقتصادی در پی تزریق منابع بانکی محقق شد که امید است امسال نیز با تزریق به موقع و مناسب منابع بانکی بتوان رشد اقتصادی بیشتری را در استان ثبت کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه