آستان مطهر علوی سیاهپوش شد

آستان مطهر علوی سیاهپوش شد


کارکنان شعبه گلدوزی متعلق به بخش کتیبه‌ها و احیای میراث در آستان مطهر علوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) اقدام به سیاهپوش کردن صحن و سرای این آستان با پرچم‌ها و پارچه‌نوشته‌های سیاه کردند.
«شبستان» به نقل از شبکه امام علی(ع) خبر داده است کارکنان این شعبه عبارت‌های «یا فاطمه الزهرا»، «فاطمه بضعة منی»، «یا بنت صفی‌الله» را روی پارچه‌های مشکی گلدوزی و سپس به نصب آن‌ها در صحن و رواق اقدام کردند.
برنامه‌های ایام فاطمیه این آستان شامل سخنرانی مذهبی در صحن شریف علوی است و این سخنرانی‌ها از طریق شبکه این آستان پخش خواهد شد.
موکب‌های عزاداری به همین مناسبت در آستان مطهر علوی حضور خواهند داشت که مسئولان این آستان ساماندهی و امکان ورود و خروج موکب‌ها و امکانات رفاهی برای عزاداران را فراهم می‌کنند.
شبکه امام علی(ع) می‌نویسد: تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) وجود ندارد، به همین دلیل مؤمنان هر ساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت‌ها اقدام می‌کنند. ایام فاطمیه براساس روایت بیش از 10 تا 15 قول است که سه قول آن مشهور است و بر همین اساس هم سه دهه فاطمیه برگزار می‌شود که دهه سوم است بیشتر مورد تأکید است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه