الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات فرزندآوری

الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات فرزندآوری

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های خراسان شمالی تأکید کرد: طبق مصوبه مجلس از ابتدای امسال همه بانک‌های خصوصی و دولتی ملزم به پرداخت تسهیلات وام فرزندآوری هستند.


علی‌اصغر هدایتی در گفت‌وگو با صدا و سیما گفت: از ابتدای امسال تا پایان هفته پیش به 7هزار و ۷۶۵ نفر به مبلغ ۳ هزار و ۳۷۶ هزار ریال از سوی بانک‌های عامل در راستای جوانی جمعیت به خانواده‌هایی که یک تا پنج فرزند دارند پرداخت شد.
وی شرط پرداخت این تسهیلات را تکمیل مدارک مورد نیاز و معرفی ضامن دانست و افزود: تسهیلات فرزندآوری با سود 4درصد بوده و به ازای یک فرزند ۲۰ میلیون تومان و تا پنج فرزند ۱۰۰میلیون تومان پرداخت می‌شود.
به گفته هدایتی بازپرداخت این وام برای فرزند اول سه‌ساله است و برای هر فرزند یک سال به بازپرداخت افزوده می‌شود و برای فرزند پنجم پرداخت وام هفت‌ساله خواهد بود.
دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان درخصوص پرداخت وام ازدواج هم گفت: به زوجه زیر ۲۳ و ۲۵ سال مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و به هر زوجه بالای ۲۵ سال نیز ۱۲۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.
وی از پرداخت 8هزار و ۳۵۳ فقره وام ازدواج به جوانان از ابتدای سال خبر داد و گفت: مقرر شد تا پایان سال، تسهیلات به 6هزار و ۹۱ متقاضی در نوبت هم پرداخت شود.
به گفته هدایتی به زوج‌های ایثارگر نیز دو برابر این مبلغ تسهیلات اعطا خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه