ملی‌پوشان، دشمنان مردم و کشور نیستند

سکوت کاروس کی‌روش شکست

ملی‌پوشان، دشمنان مردم و کشور نیستند

کارلوس کی روش حدود 80 روز پیش از جام جهانی 2022 قطر هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده گرفت و در این فرصت کم از هر فرصتی استفاده کرد تا شرایطی را فراهم کند تیم ملی با آمادگی بیشتری در جام جهانی حاضر شود. برگزاری اردوهای مینی کمپ از جمله تدابیر سرمربی پرتغالی پیش از جام جهانی بود. با این حال دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا و یک برد مقابل ولز دستاورد او از رقابت‌های جام جهانی 2022 دوحه بود.


 در برزخ هستیم
کی روش درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهار کرد: در نخستین بازی مقابل (انگلیس) به جهنم رفتیم. پس از آن در بازی دوم (مقابل ولز) به بهشت فرود آمدیم و در بازی سوم هم این اعتقاد را دارم در حالت بین جهنم و بهشت و در حالت برزخ بودیم. به خاطراینکه متأسفانه یک گل در نیمه اول از آمریکا خوردیم در شبی که در نیمه اول آن ها بهتر از ما بودند. در نیمه دوم ما بهتر از آمریکا بودیم اما نتوانستیم به گل دست پیدا کنیم. بعضی مواقع فوتبال بی رحم است.

 درس‌های خیلی مهم
وی افزود: فکر می‌کنم مقابل آمریکا بیش از آنکه لازم بود را انجام دادیم تا بتوانیم امتیاز کسب کنیم و صعود کنیم. ولی چیزی که الان مهم است آینده فوتبال ایران است و به نظرم ما درس‌های خیلی مهمی از این جام جهانی داریم که باید خودمان را با آن بالا ببریم. مسئله فقط صحبت تیم یا آماده سازی بازیکنان نیست. کاری که باید انجام شود رشد و ارتقا در تمام سطوح است. به خاطر اینکه در آخر تیم ملی همیشه نتیجه پیشرفت و تکامل کلی فوتبال است.

 جنگ قهرمانانه
سرمربی تیم ملی فوتبال درباره برخی حواشی غیرفوتبالی ایجاد شده درباره تیم ملی عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم تلاش زیادی کردیم و بازیکنان واقعاً قهرمانانه جنگیدند. برای من افتخار بود که در کنار این بازیکنان باشم. خیلی تلاش کردند، خیلی از خودگذشتگی کردند. اگر بخواهم در یک کلمه به شما بگویم خیلی به آن‌ها افتخار می‌کنم. اما دو درس گرفتیم که ما باید به این دو درس خوب فکر کنیم. 
درس اول اینکه بازیکنان تیم ملی دشمنان مردم یا دشمنان کشور نیستند. ولی اگر کسی بخواهد این‌گونه وانمود کند که بازیکنان تیم ملی دشمنان هواداران یا برخی مردم هستند یک کار کاملاً اشتباه است که متأسفانه این اتفاق افتاد و واقعیتش فکر می‌کنم منصفانه و صحیح هم نبود.

 تمام این اتفاقات، عملکرد ما در جام جهانی را توجیه نمی‌کند
وی افزود: درس دومم هم اینکه در فوتبال بردن مقابل حریفانی در این سطح ( انگلیس، ولز و آمریکا) به خودی خود خیلی دشوار است. ولی این‌بار تیم ملی مجبور شد نه تنها مقابل حریفان بازی کند حتی مقابل برخی از خودی‌ها هم باید بازی می‌کردیم. در یک برهه خیلی کوتاه بخشی از مردم علیه تیم ملی شدند و آن‌ها تلاش کردند تیم ملی را مقابل مردم قرار دهند. متأسفانه در یک کانال بسیار تاریک افتادیم که هیچ برنده‌ای نداشت. البته این مطالب نمی‌تواند دلایلی باشد برای توجیه نتایجی که در جام جهانی بدست آمد.

 پیروزی مقابل خودمان، غیرممکن است
کی روش ادامه داد: ولی بازهم تکرار می‌کنم بردن مقابل این‌گونه حریفان بین‌المللی به خودی خود سخت است. اگر بخواهیم هم مقابل حریفان این کار را انجام دهیم هم مقابل خودمان، این مأموریت تبدیل می شود به‌مأموریت غیر ممکن.
کی روش با اشاره به شانس صعود تیم ملی به مرحله حذفی جام جهانی گفت: خیلی نزدیک به صعود بودیم، ولی در همان لحظه‌ها هم خیلی دوربودیم. فقط صحبت از ارتقای سطح تکنیکی و تاکتیکی‌مان نبود. باید از لحاظ روحی و روانی و ذهنی قوی می‌بودیم. به خاطر همین هم است که می‌گویم از نتایج خوشحال نیستم. دلگیر و ناراحت هستم. همه ما ناراحت هستیم. هم من، هم سایر کادر فنی و هم بازیکنان. به خاطر اینکه حس می‌کنیم نتیجه دست ما بود. یک جایی نتیجه دست ما بود، ولی خودمان گذاشتیم که این نتیجه از دست ما برود. گذاشتیم آن لحظه جادویی، آن لحظه اعجازانگیز از دستمان فرار کند. به همین خاطر همه ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم. ولی بازهم روی این مطلب تأکید می‌کنم برای بنده افتخار بود که باردیگر جزوی از این خانواده بودم.

 لبخند بزنید یا نزنید، دشمن می‌شوید
وی ادامه داد: هدایت تیم ملی ایران برای من افتخار بود. بسیار بسیار افتخار می‌کنم و مفتخر هستم برای بازیکنان تیم ملی ایران. بازیکنانی بی نظیر، بازیکنانی جنگجو با روحیه جنگجویی بسیار بالا. کلام آخر هم بازهم به مردم است که واقعاً احترام بگذارند و افتخار بکنند به این جوانان. خیلی سخت است که در زندگی شما صبح بیدار شوید اگر لبخند بزنی با لبخندت دشمن شدی. اگر لبخند هم نزنی بازهم تبدیل به دشمن شدی. هیچ کسی نمی‌تواند با این شرایط کنار بیاید. شرایط بسیار سختی بود از صمیم قلبم باردیگر از بازیکنان قدردانی می‌کنم، با کمال خضوع بازهم تکرار می‌کنم شرایطی بود که خیلی به صعود نزدیک شدیم ولی متأسفانه نتوانستیم موفق شویم. بازهم خیلی دوستانه و خواهشانه از همه تمنا می‌کنم اگر خواستند انگشت انتقادات را به سمت یک نفر نشان دهند این انگشت را به سوی من نشان دهند. ولی قهرمانانتان (ملی پوشان) را رها کنید به خاطر اینکه آن‌ها تمام تلاششان را کردند.

کی‌روش بالاتر از سرمربی نایب قهرمان جهان!
روزنامه الاقتصادیه عربستان در گزارشی مبلغ قرارداد مربیان حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را منتشر کرد. بر این اساس، «هانسی فلیک» سرمربی آلمان با مبلغ 6/5 میلیون یورو در صدر قرار دارد و «گرت ساوتگیت» و «دشان» سرمربی فرانسه به ترتیب با 5/8 و 3/8 میلیون یورو دوم و سوم هستند.طبق اعلام این روزنامه، مبلغ قرارداد کارلوس با تیم ملی ایران ۵۸۰ هزار یورو است. البته قرارداد کی روش با ایران سه ماهه و تا پایان جام جهانی قطر بسته شده بود. به گفته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، قرارداد کی روش صرفنظر از پاداش‌های جام جهانی ماهانه ۵۰ هزار یورو بوده و احتمالاً محاسبه روزنامه الاقتصادیه هم بر اساس همین مبلغ ماهانه بوده است. سرمربی ایران با احتساب همین قرارداد، در رده بیست و سوم مربیان جام جهانی قرار گرفته است. قرارداد سالانه کی روش از مربیان کرواسی، لهستان، کانادا، ولز، غنا، سنگال، کاستاریکا، کامرون و تونس بیشتر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه