بررسی شاخصه‌های جهاد تبیین در «برهان»

بررسی شاخصه‌های جهاد تبیین در «برهان»


​​​​​​​«برهان» عنوان سلسله جلساتی است که به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی برگزار و در آن به بحث و بررسی درباره موضوعات روز و الزاماتی که بانوان باید درباره جهاد تبیین به آن توجه داشته باشند، پرداخته می‌شود. جلسه اخیر «برهان» نیز که با حضور شماری از بانوان فعال مشهدی برگزار شد، شاخصه‌های جهادگری در عرصه تبیین را به بوته بحث گذاشت.
رقیه فاضل، کارشناس مذهبی در این نشست کارکردهای جهاد تبیین را در عملیات معرفتی و غیرمعرفتی در جامعه دانست و گفت: حفظ پیوندهای خانوادگی و اجتماعی از ضروریات حفظ انسجام است و افراد در جامعه باید برای بریده نشدن پیوندها تلاش کنند.
وی انسجام‌بخشی در اجتماع، ایجاد امیدواری و پیاده کردن انصاف را از مصادیق جهاد تبیین عنوان و به اهمیت گسترش امیدواری به خصوص نسبت به اصلاح جامعه در بین جوانان اشاره کرد و ادامه داد: بیان واقعیت‌ها و نشان دادن نکات و ویژگی‌های مثبت از مصادیق غیرمعرفتی جهاد تبیین است. ما باید یاد بگیریم در حرف‌هایمان از نکات مثبت و اتفاقات قابل توجه نیز یاد کنیم و صرفاً با دید منفی به حوادث نگاه نکنیم، این امر نشان‌دهنده انصاف است و با این الگو می‌شود جهاد تبیین را به نحو بهتری پیاده کرد.
اغتشاش‌های اخیر در حقیقت شورش علیه انسانیت است و ما با کنترل هیجان باید تصمیم‌های عقلانی برای حفظ انقلاب اسلامی بگیریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه