طعم دلنشین کرامت

افزایش کمی و کیفی صبحانه‌های مهمانسرای حضرت

طعم دلنشین کرامت


با هدف توسعه خدمات میزبانی از زائران حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، وعده صبحانه مهمانسرای حضرت علاوه بر ارتقای کیفیت و تنوع‌بخشی، از نظر ظرفیت نیز حدود چهار برابر افزایش یافت تا تعداد بیشتری از زائرانی که در ساعات اولیه روز به زیارت مشرف می‌شوند، صبحانه را میهمان مهمانسرای حضرت باشند.
مدیر امور مهمانسراهای حضرت رضا(ع) با اعلام این خبر به آستان‌نیوز گفت: با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته‌تر از زائران بارگاه ملکوتی رضوی و همچنین استقبال زائران از وعده صبحانه حرم، ظرفیت آماده‌سازی و توزیع این وعده و همچنین تنوع آن در دستور کار قرار گرفت. 
سعید صالحی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر با توجه به ظرفیت مهمانسرا به طور میانگین روزانه بین هزار و 500 تا 2هزار زائر بارگاه ملکوتی رضوی در وعده صبحانه پذیرایی می‌شوند و افتخار داریم میزبان آن‌ها باشیم. 

نان گرم
صالحی همچنین گفت: در گذشته وعده صبحانه در مهمانسراهای حضرت رضا(ع) شامل عدسی، پنیر و حلوا شکری بود، اما با تغییرات جدید در راستای ارتقای کمیت و کیفیت میزبانی، تلاش شده هر روز با یک نوع صبحانه گرم همچون حلیم، کوکو، خوراک لوبیا، املت، عدسی و... از زائران میزبانی شود و این تنوع غذایی در چند هفته اخیر مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته است.
وی افزود: علاوه بر افزایش ظرفیت و متنوع شدن صبحانه‌ها، از پاییز امسال نانوایی مهمانسرای حرم نیز فعال شده و در همه وعده‌های غذایی پذیرایی زائران از جمله صبحانه همراه با نان گرم و تازه انجام می‌شود. 

مشارکت خیران و خادمیاران
اما این افزایش کمی و کیفی قرار نیست فقط به وعده صبحانه مهمانسرا  محدود شود و گویا برای سایر وعده‌های غذایی نیز تصمیماتی گرفته شده است. البته می‌دانید طبخ و توزیع وعده‌های غذایی مختلف در مهمانسرای حضرت با توجه به نذورات و موقوفات انجام می‌شود. مدیر مهمانسراهای حضرت رضا(ع) با اشاره به مشارکت خیران و خادمیاران در افزایش میزان توزیع صبحانه زائران خاطرنشان کرد: میزان طبخ و توزیع غذای زائران در مهمانسرای حرم مطهر در وعده‌های ناهار و شام نیز در مناسبت‌های خاص افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه