پلاستیک و پلیمر در جایگاه دوم صنایع

پلاستیک و پلیمر در جایگاه دوم صنایع

استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون صنعت پلاستیک و پلیمر این استان با داشتن ۶۵۰ واحد صنعتی پس از صنایع غذایی در جایگاه دوم صنایع خراسان رضوی قرار دارد.


به گزارش ایرنا، نظری در نشست با فعالان صنعت پلاستیک و پلیمر افزود: بخش پلاستیک و پلیمر در داخل و خارج کشور دارای ظرفیت بسیار بالایی است و به همین دلیل جایگاه ویژه ای را در استان خراسان رضوی دارد، از سوی دیگر مواد اولیه آن در داخل و توسط پالایشگاه‌های پتروشیمی تهیه می‌شود. وی تصریح کرد: همچنین سرمایه بخش خصوصی به کمک صنعت پلاستیک آمده و ظرفیت خوبی از نظر کمیت و کیفیت در خراسان رضوی از این طریق ایجاد شده است، این صنعت باید پویاتر از قبل در استان گسترش یابد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد شهرک تخصصی صنایع پلاستیکی که مورد پیشنهاد فعالان اقتصادی این صنعت است، از نظر ما پذیرفته شده و باید برای اجرای آن بررسی‌های لازم صورت گیرد. نظری افزود: بر اساس قراین موجود و آمار منتشر شده، شرایط کسب و کار در استان خراسان رضوی رو به بهبود است؛ با وجود این، لازم است با هماهنگی صنایع، مشکلات واحدهای راکد نیز مورد بررسی قرار گیرد تا با رفع مشکلات، امکان بازگشت آن‌ها به چرخه تولید فراهم شود.
به گفته وی، همچنین بخش‌های مختلفی از صنایع در استان خراسان رضوی نیاز به کارگر دارند که افراد جویای کار اگر تخصص بیاموزند به سرعت جذب صنایع مختلف می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه