ضرورت انتقال حساب‌های مالی معادن به استان

ضرورت انتقال حساب‌های مالی معادن به استان

مسئولان و مردم از چندین سال گذشته چشم انتظار اجرای کامل انتقال پرونده‌های مالیاتی معادن فعال در خراسان جنوبی بوده‌اند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


انتقال حساب‌های مالی معادن به استان، توان مالی و امکان تسهیلات‌دهی نظام بانکی را بالا می‌برد و زمانی که حساب‌های مالیاتی شرکت‌های معدنی در خراسان جنوبی انجام شود، زمینه گردش مالی بانک‌های استان را افزایش داده و امکان استفاده از حقوق‌های دولتی و محاسبات دقیق عوارض‌های پرداختی قانونی را فراهم می‌کند که زمینه بهره‌مندی استان از ظرفیت‌های معدنی را نیز بیشتر فراهم می‌کند. ۳۱ فروردین امسال معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مهلت سه ماهه‎ای برای تعیین تکلیف حساب‌های مالی معادن در خراسان جنوبی تعیین کرد.
حال با گذشت هفت ماه از مهلت تعیین شده مردم چشم انتظار اجرای این قانون برای توسعه استان و منطقه خود هستند.
عباس جرجانی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این زمینه به مهر گفت: مقرر شده اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی تمام معادن استان را دعوت کند تا از آن تعدادی که نمی‌توانند حساب‌های پرونده مالیاتی را داخل خراسان جنوبی بیاورند تعهدی دریافت کنند تا میزان پولی را که بابت استفاده از معادن خراسان جنوبی برداشت می‌کنند به امور مالیاتی اعلام کنند .اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی موظف است ماهانه مالیات مربوط به معادن استان را بر اساس اعلام معادن محاسبه و برداشت کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه