شهرستان فیروزه محروم از امکانات ورزشی

شهرستان فیروزه محروم از امکانات ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزه گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوانی که در شهرستان فیروزه وجود دارد، این شهرستان از امکانات ورزشی محروم است.


محمدحسین قائمی در گفت‌وگو با ایسنا از کشتی به عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های ورزشی این شهرستان یاد کرد و افزود: برخی کشتی‌گیران این شهرستان در سطح قهرمانی فعالیت می‌کنند.
قائمی ادامه داد: شهرستان فیروزه در اردیبهشت‌ امسال در رشته کاراته بانوان ۹مقام کشوری کسب کرد. همچنین بانوان این شهرستان در قالب هفت تیم در رشته والیبال به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزه در ادامه با انتقاد از کاهش چشمگیر اعتبار هیئت‌های ورزشی در سه سال اخیر گفت: پارسال تنها ۱۵ میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی این شهرستان تخصیص پیدا کرد.
وی همچنین با اشاره به تخصیص ۱٠٠ میلیون تومان اعتبار از سوی نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی به هیئت‌های ورزشی شهرستان فیروزه افزود: پارسال برای توسعه عمرانی ورزش شهرستان حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تنها ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرد.
قائمی اظهار کرد: از محل این اعتبار تخصیص‌یافته یک زمین‌چمن مصنوعی در روستای رشیدآباد ساخته شد و حدود ۳۰۰میلیون تومان نیز برای تعمیر و بازسازی اماکن ورزشی اختصاص پیدا کرد.
قائمی بیان کرد: اگر توجه ویژه‌ای به ورزش فیروزه شود، همان‌گونه که در رشته کشتی نام این شهرستان بر سر زبان‌هاست، این شهرستان می‌تواند سطح ورزش‌های دیگر به خصوص رشته‌های کاراته و کیک‌بوکسینگ در بخش بانوان را بالا ببرد.
وی سرانه فضای ورزشی شهرستان را ۲۰سانتیمتر برای هر نفر و تعداد اماکن ورزشی را ۱۲ باب اعلام کرد.
شهرستان فیروزه با دارا بودن 80 روستا در حوزه زیرساخت‌‌های ورزشی و فرهنگی از قبیل سینما و سالن تئاتر دچار کمبود‌های اساسی می‌باشد که باتأمین این موارد اقدامات مؤثری در سلامت جمعیت  جوان شهرستان صورت خواهد گرفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه