استقبال منطقه‌ای از«هرتزوگ» با مجازات جاسوسان صهیونیست

استقبال منطقه‌ای از«هرتزوگ» با مجازات جاسوسان صهیونیست

همزمان با تصمیم رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به منطقه ایرانی‌الاصل بحرین، نهاد‎های امنیتی کشورمان با اعدام چهار تن از جاسوسان و اعضای تیم عملیاتی اراذل و اوباش مرتبط با موساد از اسحاق هرتزوگ استقبال کردند.


براساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعضای این باند، با هدایت افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با تهیه سلاح جنگی اقدام به آدم‌ربایی کرده و دستمزد خود را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت می‌کردند.
جعفر قنادباشی، کارشناس ارشد مسائل منطقه غرب آسیا در تحلیل خبر اعدام عناصر خرابکار صهیونیست و همچنین با اشاره به برنامه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین و اهداف آن به خبرنگار ما گفت: مجموعه‌های سیاسی مانند رژیم صهیونیستی برای تثبیت موقعیت خویش نیاز شدیدی به عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی دارند تا موقعیت خویش را به عنوان رژیم مشروع قابل پذیرش کنند. با این حال و باوجود همه تلاش‌هایی که در دوران پیشین نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو انجام شد، صهیونیست‌ها به جز چند کشور ذره‌بینی عربی نتوانستند روابط خود را با دیگران عادی کنند. این تحلیلگر امنیت منطقه ادامه داد: در این میان تنها کشورهایی مانند سودان که گرفتار یک نظام دیکتاتوری برآمده از نظامیان با یک 
دید سیاسی ضعیف است و یا یک واحد سیاسی ذره‌بینی یعنی بحرین با آن‌ها وارد رابطه شدند. به صورت کلی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با همین کشورهای ذره‌بینی کار را پیش برد و از این طریق دنبال آغاز اقداماتی است تا درنهایت بهره‌برداری‌های سیاسی خویش را دنبال کند. رژیم صهیونیستی دنبال این است این روابط را به رخ شهروندانش بکشاند؛ به‌خصوص آن‌هایی که خواستار خروج از فسلطین‌اشغالی هستند. درواقع یکی از اهداف رژیم صهیونیستی از برقراری این روابط کوشش برای ایجاد رضایت در شهروندانش است. وی تصریح می‌کند: یکی دیگر از اهداف صهیونیست‌ها از چنین سفرهایی بهره‌برداری‌های اقتصادی است؛ چرا که عموماً کشورهای عربی دارای سرمایه‌های هنگفتی مانند نفت هستند. وی اضافه کرد: در یک جمع‌بندی می‌توان برای سفر پیش روی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو هدف عمده را برشمرد که یکی سیاسی؛ به منظور کسب مشروعیت و دیگری اقتصادی برای بهره‌برداری‌هایی نظیر توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و یا دریافت نفت ارزان و همچنین دریافت وام است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه