سرنوشت ایران در دستان مسی و نیمار!

استرالیا و کره صعود کنند، چهارم می‌شویم

سرنوشت ایران در دستان مسی و نیمار!

با پایان مرحله گروهی، صدر آسیا به صورت قطعی از دست ایران خارج شد و به ژاپن رسید. اما نکته نگران‌کننده برای تیم ملی ایران این است که تیم‌های کره جنوبی و استرالیا نیز به پاس موفقیت در جام جهانی و صعود به دور بعد، فاصله امتیازی خود را با تیم کی‌روش بسیار کاهش داده‌اند و در صورت ادامه شگفتی‌سازی و پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی، ایران به رتبه چهارم آسیا سقوط خواهد کرد! اتفاقی که می‌تواند بدترین رتبه ایران در رنکینگ فیفا، پس از 9 سال باشد.


 ژاپن
سامورایی‌ها به پاس دو پیروزی بزرگ برابر آلمان و اسپانیا، امتیازات خوبی را بدست آوردند ولی شکست مقابل کاستاریکا منجر به کسر امتیاز آن‌ها شد. با این حال، دستاورد ژاپن از مرحله گروهی، کسب رتبه اول آسیا و 29/92 امتیاز مثبت بوده است.
در صورتی که سامورایی‌ها موفق به شکست کرواسی شوند، ضمن اینکه بیش از 26 امتیاز دیگر را دشت خواهند کرد، می‌توانند حتی تا رتبه 17 رنکینگ جهانی نیز بالا بیایند. با این حال، حتی شکست مقابل کروات‌ها نیز آن‌ها را از صدر آسیا تکان نمی‌دهد.

 ایران
دستاورد تیم ملی از جام جهانی، 15/29 امتیاز منفی و از دست دادن صدر آسیا بود. شاگردان کی‌روش اکنون در رتبه 24 دنیا به سر می‌برند که در صورت پیروزی کره جنوبی و استرالیا، این جایگاه می تواند از این نیز بدتر شود. از آنجایی که 14 تیم از 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در رتبه بالاتری نسبت به ایران قرار دارند، در نتیجه جایگاه ایران در پایان جام جهانی هرگز پایین‌تر از 26 نخواهد بود.

 کره جنوبی
تیم پائولو بنتو توانست با پیروزی دیرهنگام برابر پرتغال، شگفتی ساز شده و به دور بعد جام جهانی صعود کند. با این حال، شکست برابر غنا سبب شد آن‌ها از مرحله گروهی تنها دستاورد 9/19 امتیازی داشته باشند. 
کره جنوبی با بدترین قرعه ممکن روبه‌رو شده و باید در دور بعد، به مصاف برزیل برود. پیروزی کره ای‌ها مقابل مدعی اول قهرمانی، 37/59 امتیاز را به حساب آن‌ها منظور می‌کند. این یعنی که کره‌جنوبی می‌تواند جایگاه دوم آسیا را از ایران بگیرد. اما شکست این تیم اوضاع را تغییر 
نمی‌دهد.

 استرالیا
تیم گراهام آرنولد از وضعیت خوبی برای صعود تاریخی در رنکینگ فیفا برخوردار است. چنانچه آن‌ها بتوانند مانند عربستان شگفتی ساز شوند و آرژانتین را شکست دهند، می‌توانند جهش بزرگی در رتبه بندی جهانی داشته باشند.

 نتیجه گیری نهایی
1- رتبه اول آسیا برای ایران از دست رفته است و حتی حذف ژاپن نیز سبب نخواهد شد این جایگاه در پایان جام جهانی بدست تیم کی‌روش برسد.
2- در صورت پیروزی هر یک از تیم‌های کره جنوبی و استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی، ایران به رتبه سوم آسیا سقوط می‌کند. این یعنی بدترین رتبه ایران پس از 9 سال و از تاریخ 8 آگوست 2013.
3- چنانچه هم کره جنوبی و هم استرالیا از سد برزیل و آرژانتین عبور کنند، ایران پس از 9 سال و از تاریخ 4 جولای 2013، در جمع سه تیم برتر آسیا قرار نخواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه