فغانی داوری که با ستاره‌ها تعارف ندارد

فغانی داوری که با ستاره‌ها تعارف ندارد

علیرضا فغانی بار دیگر یک بازی پربرخورد و سنگین را در جام جهانی 2022 سوت زد. بازی بین پرتغال و اروگوئه که در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود پرتغال پایان یافت.


داور بازی رده بندی جام جهانی 2018 از عهده قضاوت این بازی همانند دیدار نخست که بین برزیل و صربستان برگزار شد، برآمد. باید از تصمیمات خوب کمک‌های او هم در این بازی یاد کنیم. 
روی گل اول و آفسایدهایی که در این بازی اعلام می‌کردند همه و همه درست بود، به‌طوری‌که کمک داور ویدئویی هم در گوش علیرضا فغانی همه این تصمیمات را تأیید می‌کرد. این یک نقطه قوت برای تیم داوری ایرانی است که با این روند قضاوت پله به پله به بازی نهایی جام جهانی 2022 نزدیک می‌شوند.
در بازی پرتغال – اروگوئه که بر اساس داده‌های سایت‌های آنالیز یکی از بازی‌های پربرخورد و خشن جام جهانی محسوب می‌شود، علیرضا فغانی مثل همیشه ساده و البته با اقتدار سوت زد. 
در صحنه‌هایی رونالدو، کاوانی و حتی سوارس معتقد به خطا بودند، اما داور ایرانی دستور به ادامه بازی داد و این صحنه‌ها نشان داد، هیچ ستاره‌ای نمی تواند روی داور ایرانی تأثیر بگذارد. به واقع برای علیرضا فغانی ستاره‌ها با دیگر بازیکنان تفاوتی نمی‌کند و او همه را به یک چشم نگاه می‌کند و سوت می‌زند. 
برای نخستین بار بود که علیرضا فغانی در جام جهانی این دوره از کمک داور ویدئویی استفاده کرد که این ضعف نیست. 
برخورد توپ به دست مدافع اروگوئه دستور به ادامه بازی داده شد که در ادامه و پس از بازبینی فیلم علیرضا فغانی به سود پرتغال پنالتی اعلام کرد. معمولاً به داوران توصیه شده است؛ زمانی که روی خطا در محوطه جریمه مطمئن نیستند دستور به ادامه بازی دهند تا کمک داور ویدئویی در این مورد تصمیم گیری کند. چون داور پنالتی نگیرد و بعد با کمک داور ویدئویی پنالتی بگیرد، بهتر و قابل درک از سوی بازیکنان است تا اینکه رأی به پنالتی دهد و در ادامه تصمیمش را رد کند. این از نظر شخصیتی هم به سود داوران است.
علیرضا فغانی و کمک‌های ایرانی‌اش به نظر می‌رسد حالا باید منتظر یک قضاوت مهم در دور حذفی مسابقات باشند. قابل پیش‌بینی است این بار هم یک بازی مهم به تیم داوری ایرانی سپرده می‌شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه