اخراج سفیر آلمان با جدیت دنبال شود

گفت‌وگو با عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره استانداردهای دوگانه غرب

اخراج سفیر آلمان با جدیت دنبال شود

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره قطعنامه حقوق بشری علیه ایران و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در این زمینه به قدس آنلاین گفت: طی چند ماه اخیر کشورهای غربی و آمریکا از هر ابزاری برای افزایش فشار علیه ایران و کند کردن مسیر پیشرفت کشور استفاده کرده‌اند.


​​​​​​​فداحسین مالکی تصریح کرد: اقدام جدید این کشورها مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب حقوق بشر در مورد ایران نشان می‌دهد آن‌ها از مسیرهای قبلی مأیوس و شکست خورد‌ه‌اند و با فشار آوردن بر سازمان‌های بین‌المللی که به نوعی دست‌نشانده خودشان نیز هستند علاوه بر اینکه موجب کمرنگ شدن جایگاه این سازمان‌ها می‌شوند اعتبار این سازمان‌ها را نیز در نزد سایر کشورها و ملت ایران از بین خواهند برد. آلمانی‌ها پیشینه تاریکی در زمینه رعایت حقوق بشر دارند و کارنامه آن‌ها در جنگ تحمیلی علیه ایران واضح است. فعالیت اخیر این کشور در قبال ملت ایران که از اقتدار و اعتبار بالایی در جهان برخوردار است یک حرکت مداخله‌جویانه و برخلاف معاهدات بین‌المللی است و این کشور قطعاً بداند که پاسخ این رفتارهای خود را دریافت خواهد کرد. 
مالکی با اشاره به اینکه کشورهای غربی در مورد حقوق بشر استانداردهای دوگانه دارند و نگرش آن‌ها بیشتر از آنکه به این موضوع منطقی و عقلانی باشد جنبه سیاسی دارد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در قبال مصوبه پارلمان آلمان مبنی بر حمایت از اغتشاشگران در ایران سکوت نخواهد کرد و دستگاه دیپلماسی کشور پاسخ مناسبی به این مصوبه خواهد داد و باید علاوه بر احضار سفیر این کشور، اخراج وی از ایران را در دستور کار قرار دهد.

خبرنگار: رضا طلبی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه