برزیل؛ در جست‌وجوی جامی دیگر

برزیل؛ در جست‌وجوی جامی دیگر


​​​​​​​آن‌ها آقای جام جهانی هستند. تیمی که همیشه جزو حاضران بوده است؛ از 1930 تا 2018. برنده‌ بیشترین عنوان قهرمانی. فاتح جام‌های 1958، 1962، 1970، 1994 و 2002. دو نایب‌قهرمانی، دو سومی و دو چهارمی را هم به این عناوین اضافه کنید. آن‌ها فقط دو مرتبه و در سال‌های 1930 و 1934 نتوانستند از دور نخست بالاتر بروند.
در جام جهانی کره‌جنوبی و ژاپن بود که برزیل با کسب هفت برد از هفت بازی و با درخشش رونالدو، ریوالدو و رونالدینیو موفق شد جام قهرمانی را از آن خود کند. آن‌ها در ادوار بعدی سه مرتبه در یک‌چهارم با جام وداع کردند و در سال 2014 هم در خانه به مقام چهارمی بسنده کردند. سلسائو حالا پس از 20 سال بازهم در قاره‌ کهن به میدان می‌رود و امیدوار است با هدایت تیته و تیم پرستاره‌اش ششمین قهرمانی را به ارمغان بیاورد.
برزیل برای گرفتن مجوز جام جهانی 2022 کار سختی نداشت. آن‌ها باوجود انجام نشدن یکی از بازی‌های‌شان مقابل آرژانتین، 45 امتیاز جمع کردند و با فاصله‌ای زیاد بلیت قطر را اوکی کردند. تیته‌ 61 ساله پس از پایان این مسابقات به حضور 6 ساله‌اش روی نیمکت طلایی‌پوشان خاتمه می‌دهد. او باوجود نمایش خوبی که در این سال‌ها داشته اما در روسیه نتوانست فراتر از دور یک‌چهارم پیش برود و مغلوب بلژیک شد. 
تیته برای بدست آوردن ششمین جام قهرمانی به ستاره‌هایی چون آلیسون، مارکینیوش، کاسمیرو، وینیسیوس جونیور، رافینیا، آنتونی و از همه مهم‌تر نیمار دل بسته است. باید دید آن‌ها در جام بیست و دوم چه کار خواهند کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها