جانشین جدید «جهانبخش»!

کشفِ «کی‌روش» سوپراستار غیرمنتظره ایران

جانشین جدید «جهانبخش»!

علی قلی‌زاده یکی از تغییرات مهم کارلوس کی‌روش در دیدار مقابل ولز بود. قلی‌زاده در مصاف با تیم ملی انگلیس در نیمه دوم به ترکیب تیم اضافه شد و نمایش خوب او کی‌روش را مجاب کرد تا چشم روی یکی از ستارگان باتجربه تیمش ببندد و با نیمکت‌نشین کردن ستاره‌ای چون علیرضا جهانبخش، به قلی‌زاده فرصت درخشش مقابل ولز را بدهد.


این حضور پاداش درخشش قبلی او در دیدار مقابل انگلیس بود. وینگر خوش‌تکنیک شارلروای بلژیک در دیدار مقابل انگلیس تقلای زیادی داشت تا بتواند از سنگینی شکست بکاهد و سرانجام موفق شد با یک پاس استثنایی مهدی طارمی را در موقعیت گلزنی قرار بدهد و اولین پاس‌گل خود در ادوار جام جهانی را به‌ثبت برساند.علی قلی‌زاده زودتر از حد انتظار کلاس بالای فوتبال خود را به نمایش گذاشت و روی یک کار ترکیبی زیبا توانست دروازه ولز را هم فرو بریزد اما شانس با او یار نبود.
علی قلی‌زاده که در دوره نخست حضور کارلوس کی‌روش شانس حضور در تیم ملی را بدست آورد و در همان اولین بازی ملی موفق شد دو بار دروازه سیرالئون را باز کند، مقابل ولز فرصت داشت تا بعد از اولین پاس‌گلش در جام جهانی، در این رقابت‌ها گل هم بزند و نام خود را در تاریخچه فوتبال ایران جاودانه کند اما (VAR) این فرصت طلایی را از قلی‌زاده گرفت و بعد از بررسی گل او مشخص شد چند گام وینگر ایرانی جلوتر از مدافعان حریف قرار دارد.
قلی‌زاده در ادامه بازی نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و چند پاس تماشایی او روی دروازه ولز خطرساز شد و حتی یک شوت فنی از این بازیکن خوش‌تکنیک تیرک دروازه ولز را هم به لرزه در آورد اما با وجود این، وینگر راست تیم ملی ایران ناکام در باز کردن دروازه حریف بود. البته که او نباید چندان نگران جایگاه خود در ترکیب باشد و به نظر می‌رسد در دیدار مقابل آمریکا بتواند بازهم در ترکیب اولیه قرار بگیرد.
علیرضا جهانبخش در دقایق پایانی جانشین علی قلی‌زاده شد و خیلی زود با دریافت دومین کارت زرد فرصت حضور در دیدار مقابل تیم ملی آمریکا را از دست داد و محرومیت جهانبخش بی‌شک قلی‌زاده را در اولویت نخست حضور در ترکیب تیم ملی برای دیدار حساس مقابل آمریکا قرار می‌دهد.

خبرنگار: امین غلام‌نژاد

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها