دستور تاریخ‌سازی صادر شد

گزارشی از اردوی تیم ملی پس از شکست دادن ولز

دستور تاریخ‌سازی صادر شد

موفقیت تیم ملی در بازی دوم خود در مرحله گروهی امید را به اردوی تیم ملی بازگرداند تا شاگردان کارلوس کی‌روش با انگیزه مضاعفی به استقبال سومین بازی خود در این رقابت‌ها بروند.


یوزهای ایرانی که در گام نخست شکست سنگینی را مقابل سه شیرها تجربه کردند با کسب این سه امتیاز سر از پا نمی‌شناختند تا حدی که تا ساعت‌ها پس از این بازی در رابطه با اتفاقات این دیدار با یکدیگر صحبت می‌کردند.
اما شامگاه آدینه وقتی بازیکنان برای صرف شام به رستوران محل اقامت خود مراجعه کردند، کارلوس کی روش دقایقی با آن‌ها گفت‌وگو کرد تا برنامه خود را برای سومین دیدار ایران در مرحله گروهی جام جهانی به صورت کامل برای آن‌ها تشریح کند. کی‌روش خطاب به بازیکنان تیم ملی گفت: ما نشان دادیم لیاقت موفقیت را داریم اما برای ما بازی با ولز و نتیجه آن همین امشب تمام خواهد شد و از فردا همه چیز دوباره به حالت قبل بازخواهد گشت تا تنها به موفقیت در بازی سوم فکر کنیم.
سرمربی پرتغالی از تک تک بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی بودند تشکر کرد اما خطاب به آن‌ها گفت: به همان اندازه که شما داخل زمین برای دستیابی به این موفقیت تلاش کردید دوستان شما روی نیمکت تیم ملی نیز برای موفقیت شما لحظه شماری می‌کردند و این اتفاق فقط یک پیام مهم برای ما به دنبال دارد که همه ما یک تیم هستیم که برای خوشحالی و شادمانی 85 میلیون ایرانی عاشق فوتبال از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
کی‌روش به بازیکنانش یادآور شد برای فوتبال دوستان ایرانی روز هشتم آذرماه یک روز به یادماندنی است و ما می خواهیم با پشتکار، انگیزه و انرژی موجود در تیم ملی این روز را ماندگار‌تر کنیم تا یک خاطره فراموش نشدنی در یک روز تاریخی را به تاریخ فوتبال ایران اضافه کنیم، پس می‌جنگیم برای ماندگار شدن در تاریخ و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
جملات انگیزشی کارلوس کی روش در گفت‌وگو با بازیکنان تیم ملی نشان دهنده این واقعیت است که به همان اندازه که هواداران تیم ملی برای صعود تیم ملی از مرحله گروهی بی‌تابی می‌کنند، سرمربی پرتغالی تیم ملی نیز مصمم است این رویداد شکل بگیرد؛ چون با این اتفاق می‌تواند توانمندی خود در حوزه فنی را به رخ منتقدانش بکشد.

آنالیز آمریکا
مشاوران و آنالیزورهای کارلوس کی روش با بررسی کامل دیدار انگلیس - آمریکا و بازی یانکی‌ها برابر ولز نقاط ضعف و قوت موجود در ساختار آمریکا را به خوبی شناسایی کردند تا راه نفود به به دروازه این تیم فاش شود.
هرچند اطلاعات مرتبط با آنالیز و تحلیل تیم ملی آمریکا هنوز از سوی کادر فنی به بازیکنان منتقل نشده اما به نظر می‌رسد به محض شناسایی ترکیب ایده‌آل ایران توسط کارلوس کی روش جلسه بررسی حریف سوم ایران میان بازیکنان و کادر فنی برگزار خواهد شد و مأموریت هر یک از بازیکنان برای آن‌ها تشریح خواهد شد. اما بعید است این اتفاق زودتر از دوشنبه شب رخ دهد چون کارلوس کی روش می‌خواهد همه چیز را به دقت بررسی کند که مرتکب اشتباهات استراتژیک نشود.
با این حال به نظر می‌رسد تیم ملی ایران در بازی سوم خود با همان ترکیب بازی با ولز وارد میدان شود که این نشان می دهد کی روش بنا ندارد ریسک کند و به ترکیب تیم ملی برنده دست بزند، به همین دلیل پیش بینی می‌شود دوباره سردار آزمون تک مهاجم ایران در بازی سوم باشد و مهدی طارمی در نقش مکمل او در ترکیب حضور داشته باشد.

عملکرد فردی بازیکنان ؛ همه بالای 7
ایران در یکی از درخشان‌ترین بازی‌های جام‌جهانی، 21 شوت به سمت دروازه ولز زد که 6 تا از آن‌ها در چارچوب بود. امیدگل ایران هم نشان از عادلانه بودن نتیجه مسابقه دارد. برخلاف بازی با انگلیس، در دیدار باولز تمامی نفرات نمره بالای 7 را از «متریکا» دریافت کردند.

حسینی؛ یکی از سه تاریخ‌ساز 
حسین حسینی پس از دریافت 6 گل از انگلیس، فشار زیادی را متحمل شد تا اینکه بالاخره روز درخشش او هم فرا رسید. حسینی سه شوت که در مجموع امیدگل 0/80 داشت را مهار کرد. مهارهای حسینی نقش پررنگی در بازگشت ایران به بازی داشت. حسین حسینی بعد از علیرضا حقیقی و علیرضا بیرانوند، حالا سومین دروازه‌بان ایرانی شده که در جام‌جهانی کلین‌شیت کرده است. 

مدافعان کناری؛ بازگشت باشکوه رامین!
رامین رضاییان بهترین بازیکن ایران در بازی با ولز بود. رضاییان در این بازی پنج تکل داشت که منجر به چهار توپ‌گیری شد. او پنج مرتبه هم با بازی‌خوانی بالا، پاس بازیکنان ولز را در میانه راه قطع کرد. رضاییان در نهایت با ضربه‌ای چیپ، گلی تماشایی هم زد تا نمره 8/36 را از متریکا دریافت کند. در سمت چپ اما، میلاد محمدی به اندازه رضاییان درخشان ظاهر نشد.

آرامش به قلب دفاع برگشت
مرتضی پورعلی‌گنجی 13 مرتبه با عملکردهای دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ، خطر را از دروازه ایران دور کرد. مجید حسینی هم در پنج نبرد یک مقابل یک، مهاجمان ولز را شکست داد و هفت عملکرد دفاعی داشت.

مثلثی که دوباره شکل گرفت
در بازی با ولز عزت‌اللهی، حاج‌صفی و احمد نوراللهی سه رأس مثلث خط هافبک ایران را تشکیل دادند. نوراللهی چهار مرتبه با شوت قصد تهدید دروازه حریف را داشت که یکی از آن‌ها هم در چارچوب بود. عزت‌اللهی و حاج‌صفی هم نفری یک مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساختند. عزت‌اللهی بعد از مجید حسینی، بالاترین دقت پاس را هم بین ملی‌پوشان داشت. هر سه بازیکن در بیش از نیمی از دوئل‌هایی که داشتند هم پیروز شدند. در اواخر مسابقه، روزبه چشمی و علی کریمی هم به خط هافبک اضافه شدند که چشمی یکی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ فوتبالش را به ثمر رساند.

درخشان؛ مثل خط حمله ایران!
و سرانجام نقطه قوت تیم ملی؛ جایی که مهدی طارمی در سمت چپ، علی قلی‌زاده در سمت راست و سردار آزمون در نوک قرار گرفتند. مهدی طارمی رکورد بیشترین خلق موقعیت در دو جام‌جهانی اخیر را شکست. طارمی هشت مرتبه با پاس‌کلیدی موقعیت ساخت و پاس‌گلِ دوم ایران را هم به رامین رضاییان داد. سردار آزمون در بازگشت به ترکیب اصلی، بیشتر از همه شوت زد و تنها ایرانی بود که بیش از یک شوت در چارچوب زد. سردار علاوه بر دو شوت در چارچوب، یک ضربه به تیر دروازه هم داشت. علی قلی‌زاده هم 21 پاس مؤثر در نیمه زمین حریف داد و تماشایی‌ترین شوت مسابقه را زد که با بدشانسی به تیر دروازه ولز برخورد کرد. قلی‌زاده با همکاری سردار در نیمه اول، یک گل هم زد که داور آفساید اعلام کرد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها