مسئولیت اجتماعی با نگاه دینی پشتوانه قوی‌تری دارد

آیت‌الله احمد مبلغی:

مسئولیت اجتماعی با نگاه دینی پشتوانه قوی‌تری دارد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت اجتماعی با نگاه دینی پشتوانه قوی‌تری دارد و یک بخش از این پشتوانه، تقواست.


​​​​​​​به گزارش آستان‌نیوز، آیت‌الله احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در نشست علمی «بر کرانه فقه» با موضوع تفاوت مسئولیت اجتماعی و مسئولیت مدنی در نگاه دینی که سوم آذر ماه در مدرسه عالی فقاهت وابسته به آستان قدس رضوی با حضورجمعی از طلاب برگزار شد، گفت: مسئولیت مدنی یعنی جبران خسارت رفتار زیانبار یا تعهد حقوقی یک نفر به دیگری وقتی خسارتی وارد شده باشد و شخص باید آن را جبران کند. 
وی افزود: در مسئولیت مدنی مجازات، جبران خسارت است و متضرر حق صلح دارد و خسارت می‌تواند زیر پوشش بیمه قرار گیرد.
این استاد دروس عالی حوزه علمیه در تفاوت مسئولیت مدنی با اجتماعی اظهار کرد: هر شرکت، گروه، سازمان یا نهادی که در رفتار با جامعه بین منافع خود و جامعه تعادل برقرار و کاری کند که تولید، خدمات و یا برنامه‌هایش منافع جامعه را به خطر نیندازد به نوعی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده است. 
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سطح مسئولیت اجتماعی بسیار بزرگ است و عنصر توازن و تعادل در مسئولیت اجتماعی شکل می‌گیرد یا اساساً مسئولیت اجتماعی آمده تا بین جامعه و منافع گروه‌ها تعادل برقرار کند.آیت‌الله مبلغی گفت: مسئولیت اجتماعی با نگاه دینی پشتوانه قوی‌تری دارد و یک بخش از این پشتوانه، تقواست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه