ساخت دستگاه چاپگر سه‌بعدی توسط مخترع بسیجی بیرجندی

ساخت دستگاه چاپگر سه‌بعدی توسط مخترع بسیجی بیرجندی

یک مخترع بسیجی موفق به ساخت دستگاه چاپگر سه بعدی شد.


​​​​​​​امیرحسین هاشمی در گفت‌وگو با فارس با تبریک هفته بسیج، تفکر راهگشای بسیج را حرکت در مسیر کار و پیشرفت عنوان کرد و افزود: معتقدم با تلاش و تمرکز روی هدف مد نظر می‌توان با وجود بن‌بست‌ها و سختی‌ها به نتایج بزرگی دست یافت.
وی با اشاره به تولید و طراحی دستگاه‌های چاپگر سه‌بعدی با همکاری یک تیم سه‌نفره گفت: این دستگاه پیشرفته به صورت هماهنگ برای اهداف خاص طراحی شده و در زمینه پزشکی، صنعت، مجسمه‌سازی و کوزه‌گری کاربرد دارد.
این مخترع بسیجی با بیان اینکه این دستگاه در زمینه ساخت آتل‌های پزشکی و ساخت قطعات برای سهولت کار پرستارها قابل استفاده است، افزود: در زمینه هوافضا نیز برای ساخت بدنه پهپادها و بدنه موشک‌ها با کامپوزیت‌های کربنی کاربرد دارد.
وی با بیان اینکه در زمینه مجسمه‌سازی هم قالب‌گیری با استفاده از قالب‌های سیلیکونی و تزریق پلاستیک انجام می‌شود، گفت: مشکلات زیادی در زمینه برنامه‌نویسی داشتیم که برای رفع آن‌ها مجبور شدیم برنامه‌نویسی این مدل دستگاه‌ها را یاد بگیریم بنابراین وارد بسیج علمی شدیم و از این طریق فعالیت ما روند تکاملی پیدا کرد و توانستیم در زمینه طراحی خود قطعات و قالب‌گیری پیشرفت کنیم.
هاشمی با تأکید بر اینکه با کمک تیم و حمایت بسیج، دستگاه‌های چاپگر سه‌بعدی را ارتقا دادیم و به مرحله تولید رساندیم، اضافه کرد: این دستگاه را به چند شرکت در حال توسعه در مشهد و تهران فروختیم که در آینده امیدواریم با ارتقای سطح کیفیت دستگاه، قطعات بیشتری تولید کنیم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه