اعمال سلیقه محلی در مسکن ملی بشرویه

اعمال سلیقه محلی در مسکن ملی بشرویه

پیرو گزارش‌های قبلی در زمینه مطالبات مردمی و با وجود تأکیدات رئیس‌جمهور بر ساخت هرچه سریع‌تر مسکن ملی، اما متأسفانه روند الحاق اراضی ملی در شهرستان بشرویه متوقف شده و نارضایتی‌های مردمی را به وجود آورده است.


به گفته‌ محسن زیبائیان، رئیس اداره راه‌وشهرسازی شهرستان بشرویه بیش از هزار نفر متقاضی مسکن ملی در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد افزون بر 400 نفر آورده ۴۰میلیون تومانی خود را واریز کرده‌اند، اما تاکنون زمین دولتی برای ساخت‌وساز به متقاضیان واگذار نشده است.
بررسی‌ها نشان داد یکی از دلایل عدم واگذاری زمین به متقاضیان، الحاق نشدن بخشی از اراضی دولتی به محدوده‌ شهری است، چراکه راه‌وشهرسازی قطعه‌ ۵۰ هکتاری و ۷۲هکتاری جنب بیمارستان جدید بشرویه را برای الحاق پیشنهاد داده، اما این اراضی با مخالفت اداره کل آب‌‌وفاضلاب خراسان جنوبی روبه‌رو شد.
در استعلام اعلامی از سوی آبفا استان آمده است که: به دلیل قرار گرفتن اراضی پیشنهادی در حریم ارتفاعی مخزن ذخیره آب شهر (قطعه ۶۰ هکتاری پیشنهادی غربی) تأمین آب در این محدوده به هیچ عنوان مقدور نیست.
این مخالفت‌ها درحالی صورت می‌گیرد که براساس تبصره یک ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، وزارت نیرو مکلف است زیرساخت‌های لازم برای الحاق اراضی دولتی را فراهم آورد.
حجت‌الاسلام زارعی، امام جمعه شهر بشرویه نیز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به همین مسئله از دستگاه قضایی خواست ترک فعل‌های احتمالی برخی مدیران را بررسی و پیگیری کند.
وی بیان کرد: نهضت ملی مسکن در خیلی از شهرستان‌ها شروع شده ولی اینجا هیچ اقدامی نشده است. مردم تابع قانون هستند هیچ‌کس نباید بگوید تخلف از قانون می‌کنیم. مسئولان باید همت کنند قفل را بشکنند این مسئله دغدغه‌ خیلی از شهروندان به‌خصوص جوانان است. 
امام جمعه‌ بشرویه اظهار کرد: در بحث فرزندآوری و رشد جمعیت خیلی کار نکرده‌ایم و لازمه‌اش این است که زمینه را فراهم کنیم و یکی از زمینه‌های لازم، همین بحث مسکن و زمین است. 
شاکری، سخنگو و رئیس شورای شهر بشرویه هم در جلسه ستاد برنامه‌ریزی هفته‌ بسیج افزایش متراژ زمین‌های دولتی به ۲۵۰متر را حق قانونی مردم دانست و گفت: من از مسئولان محترم خواهش می‌کنم به داد این جوانان برسید، چرا زمین به محدوده‌ شهر ما الحاق نمی‌شود؟ مردم همه منتظرند.
آنچه واضح است باید مسئولان استانی و شهرستانی مطابق با قانون جهش مسکن هرچه زودتر مشکل الحاق اراضی دولتی را حل کرده تا اراضی دولتی به متقاضیان واگذار و مراحل ساخت همزمان با سراسر کشور آغاز شود و مردم این خطه از کویر نیز هرچه سریع‌تر صاحب خانه شوند.

خبرنگار: حسین مرتضوی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه