رتبه آخر خراسان شمالی در ارائه تسهیلات ازدواج

رتبه آخر خراسان شمالی در ارائه تسهیلات ازدواج

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: این استان رتبه آخر کشور در ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان را دارد.


ایمان فیروزه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۱۴ هزار و ۷۷۲ نفر در سامانه ثبت دریافت تسهیلات، نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد 6 هزار و 91 متقاضی در صف بوده و 8 هزار و 353 وام پرداخت شده و به عبارتی به ۵۸ درصد متقاضیان وام داده شده است.
وی با تأکید بر اینکه سایر استان‌ها تا ۸۲ درصد نیز پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان را داشته‌اند، ادامه داد: ستاد ساماندهی امور جوانان در خراسان شمالی حدود ۲۲ ماه غیر فعال بوده و به تازگی فعالیت این ستاد آغاز شده است. با این شرایط در رتبه آخر کشور هستیم و این موضوع نیازمند توجه بیشتر بانک‌های عامل به مسئله ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان است.
وی با اشاره به اینکه پرداخت به موقع تسهیلات به جوانان برطرف کننده برخی از دغدغه‌های آنان است، افزود: بیشترین مشکل جوانان در دریافت نکردن تسهیلات ازدواج، ضامن‌های بانکی است.
وی با تأکید بر اینکه در قانون بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات ازدواج، یک ضامن معتبر و سفته ذکر شده است، ادامه داد: بانک‌ها نباید ضامن معتبر را تنها در کارمندان رسمی بدانند بلکه نیاز است ضمانت سایر شغل‌ها نیز مورد قبول باشد تا جوانان با کمترین مشکل بتوانند تسهیلات مربوط را دریافت کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه