بسیج، لشکر همیشه آماده مقابله با دشمنان است

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

بسیج، لشکر همیشه آماده مقابله با دشمنان است

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، از الطاف جلیله پروردگار بود، تأکید کرد: امام(ره)، خود بسیجی بود و به بسیجیان نشان داد که نباید در برابر تحرکات دشمن منفعل باشند. بسیجی نباید تحمل کند تا دشمن به حجاب و ارزش‌های اسلامی حمله ببرد و در برابر این حمله هم بی‌تفاوت بماند.


​​​​​​​به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این طور نبود که امام فقط برای تضمین آینده انقلاب، لشکر ۲۰ میلیونی را تشکیل داده باشد بلکه بسیج یک تشکل قرآنی است که امام در مقام احیای آموزه نبوی به عنوان بنیان‌گذار الگوی تشکیل اجماعی از مخلص‌ترین مؤمنان در هر دوران، امر به تشکیل بسیج در ایران اسلامی دادند.
امام جمعه مشهد ضمن گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: روز پنجم آذر ماه مصادف با سالروز صدور حکم تشکیل سازمان بسیج مستضعفین و ارتش ۲۰ میلیونی جوانان غیوری بود که آینده اسلام و انقلاب را تضمین می‌کنند و زمینه‌ساز تثبیت پیروزی مؤمنان در این کشور هستند.
وی افزود: در همه بینش‌های سیاسی، اجتماعی و انقلابی باید به این نکته توجه کرد که معمولاً برنامه‌هایی که از ناحیه امامین انقلاب صادر و نظریاتی که اعلام می‌شود، از نظر همه مردم دنیا به عنوان اظهار نظر یک رهبر سیاسی با عظمت و با بصیرت مطرح است و مردم گمان می‌کنند که یک رهبر اندیشمند و فاضل، رهنمودی بر مبنای بصیرت و بینش سیاسی خود ارائه می‌دهد در حالی که این برخورد کافی نیست و امامین انقلاب به عنوان فقهای عالیقدر و دو مرجع تقلید، سخنشان مستند به حکم خدا و دستور قرآن است و حکمی که از جانب این دو امام بزرگوار صادر می‌شود، باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که گویا یک تکلیف صریح دینی است.
امام جمعه مشهد با اشاره به آیات ۱۷۲ و ۱۷۳ سوره مبارکه آل‌عمران، ادامه داد: بسیج، دلیل مستند قرآنی دارد و بر مبنای یک رهنمود صریح از قرآن کریم است که خداوند عالم می‌فرماید کسانی که علیرغم زخم‌های بزرگ، دعوت خدا را اجابت کردند و وجودشان وقف دفاع از دین خدا بود، اجر عظیم اخروی نصیبشان خواهد شد؛ یعنی همان کسانی که در برابر نهیب مردم درباره قدرت دشمن و در میان رعب فراگیر و سراسری در جامعه، خود را به خدا سپردند و بر ذات اقدس الهی توکل کردند.
وی با اشاره به ماجرای تشکیل نخستین دسته از مؤمنان مخلص به دستور پیامبر(ص) به عنوان الگوی تشکیل بسیج در جامعه اسلامی گفت: در جنگ احد، مسلمانان خسارت و تلفات سنگینی دادند، عده زیادی شهید و مجروح شدند و تنها اقلیتی از مسلمین بودند که توانستند با تکیه بر قدرت امیرالمؤمنین(ع) از مهلکه بگریزند. 
عده زیادی از شهدا در همان محل دفن شدند و عده‌ای هم پس از بازگشت به مدینه در اثر شدت جراحات به شهادت رسیدند. پس از این بحران بود که اصحاب تصمیم گرفتند با همان بدن‌های زخمی و مجروح در اطراف خانه رسول خدا(ص) نگهبانی دهند تا مبادا در تاریکی هوا و به خاطر تحمیل تلفات سنگین بر مسلمانان، کفار قصد جان پیامبر(ص) را داشته باشند.
آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: در همان شب، عبدالله ابن امر عوفی خود را با زحمات فراوان به خانه پیامبر(ص) رساند و به مسلمانان خبر داد که در همراه‌الاسد که 6 منزل تا مدینه فاصله دارد، کفار در حال اجماع برای حمله مجدد بر مسلمانان هستند تا امیرمؤمنان(ع) و جماعت محدود مسلمانان زخمی را به کلی از بین ببرند. به این دلیل، مسلمانان دوباره متحد شدند تا کفار قریش را تعقیب کنند. پرچم به دست علی‌بن ابی‌طالب(ع) داده شد و همان جماعت محدودی که زخم‌های کاری در جنگ برداشته بودند، دوباره کنار هم قرار گرفتند تا پیش از آغاز حمله دوم کفار به مدینه، آن‌ها بر اردوگاه مشرکان بتازند. در تاریخ روایت شده که دو برادر از مجروحان احد، یکی پا و دیگری چشمانش را از دست داده بود؛ اما اخلاص این مؤمنان به حدی بود که فرد معلول بر دوش برادر نابینای خود سوار شد تا دستور پیامبر(ص) روی زمین نماند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: این مظاهر بالغه اخلاص، الگوی بسیج است که نخستین بار توسط پیامبر اکرم(ص) اجرا شد. همان جمعیت مخلصانی که طبق کلام امام، لشکر مخلص خدا هستند؛ یعنی این جمع باتقوا و بااراده، به مثابه یک لشکر در همه حال خود را در مصاف با دشمنان خدا می‌داند و به موازات این مبارزه مستمر، پایبند به عالی‌ترین مراتب اخلاص است. 
وی ادامه داد: امر به معروف فریضه‌ای است که در تمام زندگی فردی و اجتماعی انسان جریان دارد و یک واجب فراگیر است که زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه