دستگیری افرادی که مردم را علیه کسبه تحریک می‌کردند

دستگیری افرادی که مردم را علیه کسبه تحریک می‌کردند


​​​​​​​دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام گفت: اقدام سریع و قاطع نهاد‌های انتظامی و امنیتی در روز جمعه  ۲۷ آبان در مقابل اقدام عده‌ای فریب‌خورده برای بر هم زدن نظم و امنیت شهرستان و تخریب اموال مردم، به شناسایی و دستگیری همه آن‌ها منجر شد.
حسن وزیری افزود: با رصد فضای مجازی مطلع شدیم عده‌ای انگشت‌شمار با توهم عدم نظارت، اقدام به تحریک مردم علیه تعدادی از کسبه بازار کرده به این بهانه که این کسبه موجب دستگیری برخی از متهمان شده‌اند.
وی اضافه کرد: اصل اخبار آن‌ها در این خصوص کذب و تنها برای تصفیه حساب شخصی و رقابت فاسد تجاری بود؛ زیرا در همان دقایق اولیه با حضور سریع و میدانی مأموران، همه متهمان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
 وزیری افزود: اگر فردی با نهاد‌های انتظامی امنیتی همکاری کند، به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده؛ اما اگر اثبات شود از وقوع جرمی مطلع بوده و ادله آن را مخفی کرده، این همکاری نکردن مشمول ماده ۵۵۴ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات است و مجازات یک تا سه سال حبس تعزیری را در پی دارد. دادستان تربت‌جام افزود: در همین راستا اول آذر ماه یک متهم خانم شناسایی شد و برخورد قاطع با ایشان صورت گرفت که اطلاعات بعدی در آینده اعلام خواهد شد.
وی تأکید کرد: چنانچه اقدام خرابکارانه علیه این کسبه توسط فریب‌خوردگان محقق شود، بی‌شک نقش ایشان در تحریک مردم به عنوان معاون جرم وفق ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ در نظر گرفته خواهد شد. دادستان با قدردانی از بصیرت امت شهیدپرور، به مردم توصیه کرد: چنانچه اطلاعاتی درباره این مسائل دارند، با تلفن ۱۱۳ وزارت اطلاعات و یا تلفن ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه و ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه