تنها راه، جهاد تبیین است

تنها راه، جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام اسلامی


​​​​​​​رویارویی عظیمی بین تمدن‌ها و مکاتب رخ داده و جایگاه رسانه بسیار قابل مطالعه است. رسانه‌ها می‌توانند کوچک‌ها را بزرگ و بزرگ‌ها را کوچک کنند، دروغ های بزرگ را برای مردم واقعیت نشان دهند و با ابزار اعتمادسازی ذهن افراد بشر را به سویی خاص سوق دهند. 
آنچه اکنون از امپراتوری رسانه غربی می‌بینیم مطابق روایاتی است که در مورد دجال آخرالزمان گفته شده است. تأثیرگذاری دجال بر عقاید و تغییر افکار مردم، به طمع انداختن و وادارکردن آن‌ها به بعضی از کارها، همان چهره‌ای است که از رسانه تمدن غربی به نمایش گذاشته شده است.
وی با استناد به آیات و روایاتی در مورد اخبار و رسانه تأکید کرد: خداوند در آیه ۲۴ سوره عبس می‌فرماید: «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ» یعنی انسان باید به طعامش نگاه کند. مقصود از طعام طبق روایات، منبع علوم واخبار است؛ یعنی انسان باید به کانالی که معارف و علوم را می‌گیرد دقت کند تا علمش را از افراد قابل اطمینان بگیرد. 
برخی کارشناسان رسانه می‌گویند بدترین نوع خبر، خبر فوری است. چون خبرهای فوری برخی تکذیب و برخی اصلاح می‌شود. یعنی نامعتبرترین خبرها خبر فوری است، ولی در دوره معاصر خبر فوری بیشتر از همه کارکرد دارد، همه دنبال جذابیت و جذب مخاطب هستند در حالی که قرآن می‌فرماید انسان باید در اخبار دینی و روزمره دقت کند. در روایت داریم شیطان برای تلقین افکار خود به دیگران در وهله اول اعتمادسازی می‌کند که بسا چند سال طول بکشد تا در یک مقطعی نقش‌آفرینی کنند. یعنی کاری که امروزه در رسانه‌های غربی مرسوم است اگر می‌خواهند در ایران کودتای رسانه ای کنند ابتدا مردم را چند سال وابسته به این رسانه‌ها و شبکه‌های پیام‌رسان کنند تا در مقطع خاصی بتوانند از اعتمادشان استفاده کنند و مطلب خودشان را تثبیت کنند.
اقدامات شتابزده و تحریک احساسات مردم و قراردادن آن‌ها در فضای هیجانی که منجر به اقدامی ناشایست در جامعه و خیابان‌ها می‌شود، فرد خاطی را بعد از انجام کار که در واقع نوشدارو بعد از مرگ سهراب است، از فضای مجازی متنفر می‌کند و می‌گوید این‌ها برای من یک دنیای دیگری غیر از واقعیت موجود ترسیم کردند و مرا به این نقطه رساندند. 
جنگ امروز، جنگ نظامی و تصرف سرزمین با لشکرکشی نیست، بلکه جنگی است که دشمن در خانه ما و در فکر و ذهن جوان‌های ما حضور دارد. تنها راه مقابله  با دشمنی که با چنین سلاحی آمده است، آگاهی مردم و جهاد تبیین است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه