پیگیر مسائل بازیگران بازداشتی هستیم

وزیر ارشاد در حاشیه نشست هیئت دولت:

پیگیر مسائل بازیگران بازداشتی هستیم


​​​​​​​محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بازیگران بازداشتی چیست، بیان کرد: در حدود ۶۰ روزی که اتفاقات اخیر در حال رخ دادن است بنا داشته‌ایم با گفت‌وگو و شفاف‌سازی اجازه ندهیم کار به جایی بکشد که موجب نگرانی شود و سیاست قطعی ما در وزارت فرهنگ این است تا آنجا که بتوانیم از کسانی که به لحاظ کاری یا حرفه‌ای دچار مشکل شده‌اند حمایت کنیم. 
وی عنوان کرد: به صورت مرتب با نهادهای امنیتی و دستگاه‌ قضایی جلساتی داریم که تا حد امکان به کسانی که دچار مشکل شده‌اند کمک برسانیم؛ البته همکاری‌های بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی در این زمینه صورت گرفته است. 

واکنش آقای وزیر به بیانیه خانه سینما
اسماعیلی همچنین درباره بیانیه اخیر خانه سینما اظهار کرد: این بیانیه تحلیل درستی از اتفاقات نیست. تلاش ما بر این است وضعیت فرهنگ و هنر به حالت عادی برگردد. ما با هر اقدامی که به دوقطبی‌سازی یا افزایش تنش منجر شود مخالفیم. از هیئت‌مدیره خانه سینما که بیانیه صادر کردند می‌خواهیم به وظیفه صنفی و حرفه‌ای خود عمل و به ما کمک کنند مسائل خاتمه یابد. استفاده از لحن‌های غیردوستانه کمکی نمی‌کند جز اینکه تنش‌ها افزوده می‌شود. 
البته قبول دارم فضای تروریسم رسانه‌ای سعی در ایجاد ابهام و دروغ کرده و چون این‌ها را می‌دانیم همچنان بر گفت‌وگو و رفع ابهام تأکید داریم و از دوستان هنرمند خود هم می‌خواهیم به اختلافات دامن نزنند.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه