جاسوسان می‌خواهند تمرکز ما را برهم بزنند

کارلوس کی‌روش پیش از بازی با ولز:

جاسوسان می‌خواهند تمرکز ما را برهم بزنند

شاگردان کارلوس کی‌روش صبح روز چهارشنبه در کمپ اختصاصی خود در دوحه قطر تمرین پر فشاری را پشت سر گذاشتند تا به این ترتیب خود را برای بازی روز جمعه ساعت 13:30 مقابل ولز آماده کنند.


​​​​​​​اتفاق ویژه تمرین دیروز تیم ملی در دوحه گفت‌وگوی متفاوت کارلوس کی‌روش با خبرنگاران ایرانی حاضر در محل تمرین تیم ملی بود. او که پس از شکست برابر انگلستان از برخی برخوردهای تماشاگران و برخی چهره‌های سرشناس دلخور و شاکی است در حاشیه تمرین دیروز با صراحت بیشتری از بازیکنانش دفاع کرد و دست به افشاگری زد تا در آستانه بازی دوم تیم ملی در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی نگاه به سمت جاسوس‌ها در تیم ملی و برخی همکاران آن‌ها در برخی رسانه‌های گروهی منتقد کی‌روش برود.

 گلایه از لو رفتن
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید، شکست تیمش مقابل انگلیس آموزنده است. او با گلایه از لو رفتن ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس در صبح روز بازی گفت، تبریک می‌گویم شما کارتان را خوب انجام دادید.
کارلوس کی‌روش گفت: به خاطر حمایت‌های شما باردیگر تشکر می‌کنم. ما هیچ‌وقت دوست نداریم داخل زمین باشیم، وقتی نمی‌توانیم برای هواداران افتخار کسب کنیم. نتیجه‌ای که بدست آمد، سبب می‌شود ما از آن درس بیاموزیم.
او ادامه داد: ما در مقابل تیمی قرار گرفتیم که یکی از نامزدهای کسب جام است. با رفتار مناسب و یک روند مناسب روحی و ذهنی، باید درون زمین باشیم و خودمان باشیم. بعد بازی پیامی فرستادم که بازیکنان تیم ملی دشمنان ما نیستند. به کسانی که می‌خواهند بازیکنان را تبدیل به دشمنان کشور کنند، می‌خواهم تبریک بگویم؛ چون کارشان را درست انجام دادند. مطمئن هستم اکثر مردم می‌دانند این بازیکنان سال‌های طولانی موجب شادی و افتخار مردم شدند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: می‌خواهم این ایده که بازیکنان تیم ملی، دشمنان ما هستند را تخریب کنم و بگویم دشمنان ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را برهم بزنند. کسانی که فکر می‌کنند انجام بازی جام جهانی مقابل تیم‌های انگلیس، پرتغال و تیم‌های این‌گونه مثل بازی در پلی‌استیشن است، باید بگویم این مسئولیت بزرگی روی دوش ماست. به افرادی که این کار را انجام دادند، تبریک می‌گویم و باید از خودشان خوشحال باشند.
وی افزود: نمی‌توانم صحبت‌هایم را تمام کنم بدون اینکه به سایت«ورزش 3» تبریک بگویم. شما کارتان را خوب انجام دادید؛ چون ترکیب را صبح اول وقت پیش از آغاز بازی اعلام کردید. این به ما کمک می‌کند که می‌دانیم یک نفر داخل تیم است که با شما صحبت می‌کند. همه رسانه‌های ایرانی اینجا هستند و شما این کار را انجام دادید. شما یک قهرمان بزرگ هستید.
پس از اظهارات کارلوس کی روش همان‌طور که انتظار می‌رفت سخنان وی بازتاب بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. حامیان کی‌روش با اشاره به رفتارهای منفعت طلبانه برخی منتقدان مدعی شدند باید جاسوس تیم ملی خیلی زود شناسایی شود و از اردو اخراج شود، اما در آن سو منتقدان کی‌روش این ادبیات را فرار رو به جلو از سوی او توصیف کردند و ادعا کردند کی‌روش به جای پذیرش اشتباهات خود به دنبال توجیه ناکامی احتمالی است، به همین دلیل منتقدان خود را متهم می‌کند.

حمله با دو مهاجم
کی روش پس از اتمام گفت‌وگوی خود با خبرنگاران ایرانی به جمع بازیکنانش ملحق شد تا جریان تمرین را زیر نظر بگیرد، گفت‌وگوی خصوصی او با سردار آزمون و مهدی طارمی در حاشیه تمرین تیم ملی نشان داد همان‌طور که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند سرمربی تیم ملی قصد دارد در بازی دوم تیم ملی برابر ولز از زوج طارمی و آزمون استفاده کند که این اتفاق شانس برتری ایران را افزایش می‌دهد و می‌تواند تیم ملی را در دستیابی به موفقیت نزدیک کند.
بر این اساس سردار آزمون و مهدی طارمی زوج خط حمله تیم ملی در دیدار با ولز خواهند بود. این نکته آن‌قدر واضح است که سردار آزمون در پایان دیدار با انگلیس و در مصاحبه با سایت‌های روسی به آن اشاره کرد و گفت: پس از پایان دوره آسیب‌دیدگی اکنون شرایط عادی دارم. فکر می‌کنم در بازی بعدی برابر ولز حضور 90 دقیقه‌ای داشته باشم. 

نگاه به انگلیس و آمریکا
با توجه به اینکه دیگر بازی گروه دوم میان آمریکا و انگلستان پس از بازی ایران- ولز برگزار خواهد شد کادر فنی تیم ملی نیم نگاهی به نتیجه و اتفاقات آن بازی دارند به ویژه اینکه اگر در آن بازی آمریکا مقابل انگلستان شکست بخورد تیم ملی ایران می‌تواند با عبور از ولز مسیر صعود خود را هموارتر کند.

آتش بس تا پایان جام جهانی!
عصبانیت کارلوس کی روش از لو رفتن ترکیب تیم ملی توسط یکی از رسانه های پر مخاطب در ایران پیش از بازی اول تیم ملی در مرحله گروهی اتفاقی قابل پیش بینی بود، اما سؤال اینجاست چگونه این اتفاق رخ داده است در شرایطی که اگر حباب امنیتی و نظارتی تیم ملی به خوبی رعایت می شد هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد که صبح روز بازی با انگلیس اسامی نفرات مدنظر کارلوس کی روش به این ترتیب منتشر شود تا نقشه‌های فنی کارلوس نقش بر آب شود.
جدا از این مسئله، همچنان یکی از بحران‌های موجود، رویارویی هواداران با بازیکنان و کادر فنی تیم ملی در مقطع کنونی است، در شرایطی که در هیچ مقطع تاریخی چنین اتفاقی رخ نداده، اما به واسطه برخی شیطنت‌ها تیم ملی در این مقطع با کابوسی بزرگ رو به رو شده که بخش قابل توجهی از هواداران نسبت به موفقیت این تیم بی تفاوت ظاهر شدند و برای تقویت روحیه بازیکنان کوچک‌ترین گامی برنمی‌دارند.
اما بازنده این بازی تلخ کیست؟ بدون تردید تیم ملی به واسطه چنین فضایی آرامش و تمرکز خود را از دست خواهد داد! تشدید این فضا می تواند منجر به از دست رفتن تمام شانس‌های موجود برای موفقیت تیم ملی شود، از این رو ممکن است همان اتفاق و نتیجه‌ای که در بازی نخست برای یوزهای ایرانی رقم خورد در دو بازی بعدی نیز تکرار شود تا فاجعه ای بزرگ رقم بخورد! 
ممکن است برخی در این مقطع به واسطه اختلافات قدیمی، دل بستگی به کادر فنی قبلی تیم ملی و بسیاری از موارد و فاکتورهای دیگر با کارلوس کی روش روابط صمیمانه ای نداشته باشند، اما در مقطع کنونی بحث کارلوس کی روش اولویت اصلی نیست. مهم این است که تیم ملی فوتبال ایران در این مسیر لطمه نخورد، پس بهتر است به جای تسویه حساب های مرسوم و دمیدن در شیپور تفرقه، فعلاً بی‌خیال همه چیز شویم تا مسابقات پیش رو انجام شود، بلکه برای نخستین‌بار در تاریخ، ایران توانست مجوز حضور در مرحله بعدی مسابقات را بدست آورد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه