دولت برای شنیدن سخن معترضان گوش شنوا دارد

رئیس‌جمهور:

دولت برای شنیدن سخن معترضان گوش شنوا دارد

رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیئت دولت با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهیدان بسیجی گفت: بسیج حرکتی سازمان‌یافته، منظم و با اندیشه و انگیزه انقلابی و عمل صالح برای پیشبرد اهداف انقلاب و گره‌گشایی از زندگی مردم است و دولت باید در تمام عرصه‌های خدمت بسیجی عمل کند.


به گزارش قدس، دکتر رئیسی تصریح کرد: امروز که دشمن به صورت هدفمند به جنگ ترکیبی با داشته‌های انقلاب اسلامی آمده و نشاط، امید و اعتماد جامعه و سرمایه اجتماعی ما را هدف گرفته، راه مقابله با شیطنت‌ها، فتنه‌ها و توطئه‌های او پرهیز از هر گونه تأخیر در انجام امور مربوط به رفاه و آسایش مردم و کار و تلاش مضاعف برای حل مشکلات است. «ضرورت حرکت مسئله‌محور دستگاه‌های اجرایی» و «تأمین نیازهای مردم به ویژه توجه به معیشت آن‌ها» از دیگر تأکیدات حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به همکاران دولت بود. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش ناامنی را خط قرمز دولت دانست و گفت: امنیت و آرامش زیربنای رشد و پیشرفت کشور و فعالیت‌های علمی، اقتصادی و کسب و کارهای مردم است که دستگاه‌های مسئول باید به آن توجه ویژه داشته باشند. دکتر رئیسی افزود: دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد. اغتشاش هم مانع گفت‌وگو و هم مانع هر نوع توسعه‌یافتگی است و مردم انتظار دارند با آن برخورد قاطع شود. رئیس‌جمهور با اشاره به دست‌های پنهان برای اخلال در بازار ارز، از دستگاه‌های مرتبط خواست تدابیر اتخاذ شده در این زمینه را با سرعت و دقت اجرایی کنند.

بذرپاش، یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت راه
با موافقت با استعفای رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از سوی رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت راه در حالی مطرح شده است که خبرنگاران حوزه دولت در این باره روز گذشته از معاون پارلمانی رئیس جمهور سؤال کردند. «سیدمحمد حسینی» با آرزوی شفای عاجل برای وزیر پیشین راه و شهرسازی، درباره احتمال معرفی بذرپاش برای تصدی این وزارتخانه گفت بحث آقای بذرپاش به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی در دولت مطرح است اما این موضوع زمانی قطعی می‌شود که رئیس‌جمهور نامه معرفی وزیر پیشنهادی را به مجلس ارسال کند تا تکلیف این وزارتخانه معلوم شود.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور به سفر روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و تعدادی از اعضای هیئت دولت به شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب تهران اشاره کرد و از افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی الغدیر بومهن طی ۶ ماه اخیر خبر داد. «محسن منصوری» این را هم گفت که تلاش می‌شود مصوبات دور اول سفرهای استانی دولت نهایی و اخبار آن به مردم اطلاع‌رسانی شود. در سفرهای استانی گره‌های بزرگی گشوده شده و طرح‌های خوبی به نتیجه رسیده که می‌تواند مسائل و مشکلات مردم را حل و فصل کند.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده هم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته زنان و خانواده در شورای عالی آمار مصوب شد بنابراین می‌توانیم به طور دقیق آمار زنان در بخش‌های مختلف را جمع‌آوری کنیم و به عنوان مرجع رسمی، عهده‌دار این آمار باشیم. البته پیش از این آمارهایی 
در خصوص عدالت جنسیتی تهیه کرده‌ایم. وی درباره میزان اجرا شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز بیان کرد: اجرای این قانون بر عهده ستاد ملی جمعیت است اما در زمینه بخش‌هایی که مرتبط با ما بوده تلاش کرده‌ایم. کار ما اجرا نیست بلکه سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر دستگاه‌هاست. بحث چهارقلوها را دنبال کرده‌ایم که البته به قانون مکمل نیاز دارد. به ‌زودی قانون دهه شصتی‌ها را اعلام خواهیم کرد. خزعلی درباره دورکاری بانوان شاغل نیز گفت: دورکاری با مشکلاتی از جمله اینکه مدیران همکاری لازم را ندارند، مواجه است که باید قانون دورکاری تعدیل شود تا همکاری بیشتر مدیران را در پی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: دریافت حق عائله‌مندی برای کارکنان خانم بخش دولتی را مطرح کرده‌ایم ولی باید مصوب شود. نظر این است که چون تأمین هزینه خانواده بر عهده مرد است، پس حق عائله‌مندی باید مربوط به مردان باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه