ترس حسینی از جام جهانی ریخت

منصور رشیدی در گفت‌وگو با قدس:

ترس حسینی از جام جهانی ریخت

ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس همه را شگفت زده کرده است. منصور رشیدی، پیشکسوت فوتبال ایران نیز یکی از همین دسته افراد است که نمی‌داند چرا کی‌روش بازیکنان را درپست‌های غیرتخصصی به کار گرفت. رشیدی با وجود این امیدوار است دایره اشتباهات کی‌روش دربازی با ولز به حداقل برسد و تیم ملی بتواند از این بازی دست پر خارج شود.


چه اتفاقاتی رخ داده که سرمربی تیم ملی چنین تصمیمی گرفته است؟
10 دقیقه پیش از بازی ترکیب را دیدم و با خودم گفتم مگر می‌شود؟ شما نگاه کنید بازیکنی مثل علی کریمی سال‌ها در ترکیب تیم ملی بازی نکرده بود و اصلاً دعوت نمی‌شد، اما به یکباره درترکیب اصلی قرار گرفت. یا روزبه چشمی که درباشگاهش هیچ وقت به عنوان دفاع میانی بازی نمی‌کرد اما ناگهان  درترکیب اصلی این بازی قرار گرفت. مرتضی پورعلی گنجی هم جزو بازیکنان آماده پرسپولیس نبود و دست کم تصور می‌شد درجام جهانی نیمکت نشین باشد، اما او هم درکمال ناباوری درترکیب اصلی بازی کرد. برای من شگفت آور بود چنین تصمیمی گرفته شود. 

معلوم نبود با پنج دفاع بازی می‌کنیم یا سه دفاع!
همین طور است. ما انتظار داشتیم حاج صفی دفاع چپ تیم ملی باشد اما او را گوش راست بازی دادند! دیدید که فقط 40 دقیقه توان بازی در آن پست را داشت. در کل همه چیز عجیب بود. دراین حال و هوا دیدن چنین باختی اصلاً ممکن نبود. ای کاش کی‌روش طور دیگری ترکیب تیم ملی را می‌چید.

حسینی را چه اندازه دراین باخت مقصر می‌دانید؟
مگر باید حسینی یا هردروازه‌بان دیگری را دراین باخت مقصر بدانیم؟ من سال‌ها دروازه‌بان بودم و چنین فضایی را تجربه کرده‌ام. توپ‌هایی که گل شد بیشترش از فاصله نزدیک به سمت دروازه شلیک می‌شد که هیچ دروازه‌بانی قادر به مهار آن نبود. حتی اگر بیرانوند هم در دروازه تیم ملی باقی می‌ماند همین بساط بود. چه طور چنین تحلیلی می‌شود؟! این دروازه‌بان‌ها همگی شاگردان من هستند. من این پست را می‌شناسم. وقتی خط دفاع از هم می‌پاشد شما نمی‌توانی از دروازه‌بان توقع داشته باشی که همه موقعیت‌ها را بگیرد. این یک توقع بی‌جاست.

 به نظر شما باید باز هم از حسینی استفاده کرد؟
به هرحال حسینی بدترین وضعیت را درجام جهانی تجربه کرد و حالا دیگر ترسش ریخته و به نظر من باید باز هم دروازه‌بان تیم ملی باشد و کی‌روش باید از او بازی بگیرد. فارغ از این موضوع اما اعتقاد دارم تیم ملی اگر درست ارنج شود می‌تواند از سد ولز بگذرد. البته نه با آن بازی که مقابل انگلیس دیدیم. باید به کلی تغییر کند. دور از دسترس نیست که با وجود آن باخت عجیب از این گروه صعود کنیم. ما بازیکنان خوبی داریم.

خبرنگار: حمیدرضا عرب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه