افتتاح بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در عمان

افتتاح بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در عمان


مسجد «جامع السلام» مسقط به عنوان بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در عمان در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع با 12 هزار و 820 مترمربع بنا احداث و در مراسمی با حضور آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری افتتاح شد.
به گزارش فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، دوشنبه شب در مراسمی با حضور محمد بن سعید المعمری؛ وزیر اوقاف عمان و آیت‌الله اراکی؛ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسجد جامع السلام بزرگ‌ترین مسجد شیعی عمان افتتاح شد.
در این مراسم که با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی عمان و شماری از علمای شیعه کشورهای عربی برگزار شد فؤاد الساجوانی، قبیله اللواتیه عمان و وزیر کشاورزی سابق این کشور لوح یادبود این مسجد را به وزیر اوقاف عمان اهدا کرد.
مسجد جامع السلام مسقط در زمینی به مساحت 30هزار مترمربع با 12هزار و 820 مترمربع بنا به همت اداره اوقاف عمان ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بر اساس اعلام روابط عمومی مسجد جامع السلام مسقط، سه‌شنبه شب آیین رونمایی از کتاب «المسجد فی فقه النظام الاسلامی» به قلم آیت‌الله اراکی با حضور رئیس اوقاف عمان، سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از علمای شیعه و سنی این کشور برگزار شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه