قیمت تخم مرغ در بازار مشهد ۱۵ درصد بالاتر از نرخ مصوب

قیمت تخم مرغ در بازار مشهد ۱۵ درصد بالاتر از نرخ مصوب

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: روزی ۲۰۰  تن تخم مرغ در مشهد تولید می‌شود که قیمت این محصول در بازار مشهد ۱۵ درصد بالاتر از نرخ مصوب است.


حسین موسوی نژاد، رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: کاهش ظرفیت تولید در مشهد به دلیل همخوانی نداشتن قیمت تولید و فروش به وجود آمده است. در حال حاضر ظرفیت مرغ تخم گذار مشهد حدود ۵ میلیون و ۵۰۰  هزار کیلو و ظرفیت بالفعل آن ۳ میلیون  و ۸۰۰ هزار کیلو تخم مرغ است.
او افزود: روزی ۲۰۰  تن تخم مرغ در مشهد تولید می‌شود در حالی که ظرفیت تولید در مشهد حدود ۲۸۰  تن است. البته میزان مصرف تخم مرغ در مشهد روزانه ۱۰۵ تن است و اضافه تولید، صادر می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی ادامه داد: نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ ۳۹ هزار  و ۸۰۰  تومان است و در حال حاضر قیمت این محصول در بازار مشهد ۱۵ درصد بالاتر از نرخ مصوب است. در تولید فعلاً هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما اگر نحوه قیمت گذاری به همین روش پیش رود، شاید مرغداران برای دوره بعد ظرفیت خود را باز هم کاهش دهند و در نهایت با کمبود تخم مرغ روبه رو شویم.
به گزارش ایرنا، موسوی‌نژاد بیان کرد: اگر قیمت‌ها اصلاح نشود، مرغدار انگیزه تولید نخواهد داشت و با توجه به اینکه تغییر در وضعیت صنعت مرغ تخم گذار و تولید تخم مرغ خوراکی ۶  ماه بعد خودش را در بازار نشان می‌دهد، در صورت اصلاح نشدن قیمت‌ها با مشکل روبه رو خواهیم شد.
او تصریح کرد: هزینه تمام شده تخم مرغ برای ما ۴۵ هزار تومان است. اگر ۱۵ درصد هم برای سود مرغدار در نظر بگیریم، قیمت در مرغداری باید بیش از ۵۰  هزار تومان باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه