باغ‌موزه دفاع مقدس در انتظار اعتبار

خراسان شمالی

باغ‌موزه دفاع مقدس در انتظار اعتبار

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس هنوز اختصاص پیدا نکرده است.


امیرمحمد نجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای تکمیل ابنیه باغ‌موزه دفاع مقدس استان ۹۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری اعلام نیاز شد که ۴۰میلیارد تومان به تصویب رسید، اظهار کرد: همچنان این مصوبات اختصاص نیافته و پس از اختصاص نیز 2 الی ۳ سال زمان برای جذب اعتبارات لازم است.
وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس استان ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: برای یادمان شهدای گمنام استان نیز در این سفر ۵ میلیارد تومان مصوب شد که این مصوبه نیز همچنان اختصاص پیدا نکرده است.
نجاتی با تأکید بر اینکه در تکمیل یادمان شهدای گمنام استان در هشت نقطه نقص وجود دارد، اضافه کرد: در دانشگاه دولتی بجنورد، تیتکانلو، صفی‌آباد و پیش‌قلعه بخشی از کار انجام شده؛ اما در پارک دوبرار بجنورد و دانشگاه پیام نور تقریباً به جز محوطه‌سازی، اقدام دیگری انجام نشده است.
وی ادامه داد: حفاظت و نگهداری از این ابنیه به عهده هیئت امنای یادمان است و باید هیئت امنای یادمان‌ها در این امر دغدغه‌مند باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه