تونس؛ عقاب‌های کارتاژ

تونس؛ عقاب‌های کارتاژ


​​​​​​​نخستین حضور در جام جهانی 1978. اولین برد مقابل یک تیم از منطقه کونکاکاف. دومین حضور در جام جهانی 1998. حضور در قطر برای ششمین‌بار و به دنبال اولین صعود. اگر نام تونس را پیش‌تر ندیده بودید و اطلاع نداشتید که تیم‌های گروه چهارم جام بیست‌ودوم در حال بررسی هستند احتمالاً با این تردید مواجه می‌شدید که شاید صحبت از تیم ملی ایران است اما ما درباره‌ عقاب‌های کارتاژ صحبت می کنیم.
تیم ملی تونس با هدایت جالل کدری قرار است رقابتی سخت با فرانسه، دانمارک و استرالیا داشته باشد تا بتواند برای اولین‌بار از دور گروهی صعود کند. آن‌ها در آرژانتین 78، نخستین حضور را تجربه کردند.
عقاب‌ها برای راهیابی به جام جهانی 2022 در دور دوم با 13 امتیاز و با کسب دو امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار گرفتند و راهی دور نهایی شدند. آن‌ها در جدالی رفت و برگشت مقابل گینه به یمن یک گل به خودی جهانی شدند و حالا باید دید می‌توانند با سرمربی 50 ساله‌ خود که بازیکن حرفه‌ای نبوده و در دو دهه‌ اخیر حدود 20 جا‌به‌جایی داشته، به مرحله‌ بعدی راه یابند یا خیر؟
وهبی خزری، همچنان تک‌ستاره تونس است. این بازیکن 32 ساله که در دوره قبلی با دو گلی که زد تبدیل به بهترین گلزن تاریخ کشورش در جام‌های جهانی شد به همراه نفراتی چون یوسف مساکنی و فرجانی ساسی می‌توانند جزو تأثیرگذارترین مهره‌های قرمز و سفیدها در قطر باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها