فرانسه؛ به سوی تاریخ‌سازی

فرانسه؛ به سوی تاریخ‌سازی


​​​​​​​مدافع عنوان قهرمانی در شرایطی پا به قطر خواهد گذاشت که خاطره‌ خوبی از اولین دوره‌ پس از قهرمانی‌اش و همچنین حضور در قاره‌ کهن ندارد. فرانسه نخستین‌بار در سال 1998 قهرمان جهان شد ولی چهار سال بعد در کره‌جنوبی و ژاپن، بدون گل زده و برد از مسابقات بیرون رفت. آن‌ها حالا بازهم در قامت مدافع عنوان قهرمانی باید به قاره‌ کهن بیایند و اجازه ندهند سندروم ناکامی قهرمان‌ها یک‌بار دیگر گریبان‌گیرشان شود.
آن‌ها با هدایت دیدیه دشام وارد روسیه شدند اما این بار فینال برای فرانسه چالشی کمتر از حد انتظار را داشت. آن‌ها با نتیجه‌ 4 بر 2 از سد کرواسی گذشتند تا آقای سرمربی بعد از ماریو زاگالو و فرانتس بکن‌باوئر تبدیل به سومین نفری شود که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی فاتح جام جهانی می‌شود.
فرانسه پس از جام جهانی یک‌بار هم لیگ ملت‌ها را فتح کرد اما نمایش ناامیدکننده در یورو 2020 تردیدها را نسبت به دشام و شاگردانش زیاد کرده است. آن‌ها حتی بدون کانته و پوگبا هم مملو از ستاره در تمامی خطوط هستند و می‌توانند به یک قهرمانی دیگر دست پیدا کنند ولی هارمونی و انسجام مدنظر را در این تیم نمی‌بینیم. فرانسوی‌ها شکست‌های تلخی را در یکی دو سال اخیر تجربه کرده‌اند و حالا باید دید می‌توانند به یمن حضور امباپه، گریزمان، هرناندز، کاماوینگا، شوامنی و ... به سومین تیم تاریخ پس از ایتالیا و برزیل تبدیل شوند که از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کرده‌اند یا خیر؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها