تحقیر خبرنگاران صهیونیست در قطر

جام جهانی در رسانه‌های عربی

تحقیر خبرنگاران صهیونیست در قطر

تیم ملی ایران در حالی از حریف انگلیسی شکست خورد که در روزهای گذشته رسانه‌های عربی منطقه معتقد بودند سربازان کی‌روش پوز لژیونرهای چشم آبی را به خاک خواهند مالید، اما با نتیجه 6 بر 2 این بازی همه چیز برعکس شد.


​​​​​​​رسانه‌الجزیره با انتشار مطلبی با تیتر «تیم ملی انگلیس نتیجه را به نفع خودش جارو کرد و جلو افتاد» نوشت: انگلیس در مصاف با آمریکا دست پر خواهد بود و نتیجه بازی تیم ایرانی که جمعه آینده در ورزشگاه احمد بن علی مقابل ورزشکاران ولز خواهد ایستاد با توجه به تجربه کارلوس کی روش و بازیکنانی چون مهدی طارمی به نفع ایران به نظر می‌رسد. 
روسیا الیوم نیز درگزارشی با عنوان: تکنیک داوری متمایزکننده زنان و ابتکار عمل قطر نوشت: برای نخستین بار در تاریخ در جام جهانی مردان، سه زن سکان داوری را در چند بازی بر عهده خواهند داشت و سه نفر دیگر به عنوان کمک داور هستند. این رسانه در گزارشی دیگر نیز به نقل از سخنگوی تیم ملی بلژیک از عدم اقبال فیفا برای قرار دادن پیراهن تیم این کشور در بین پیراهن های منتخب جام جهانی به دلیل حمایت از گروه‌های انحرافی جنسی خبر داد و نوشت: به دنبال تهدید فیفا نسبت به تیم هایی که به دنبال ترویج دگرباشی با بستن بازوبند رنگین کمانی هستند به ادن هازارد، کاپیتان تیم گفت بازوبند رنگین کمانی را نبندد. المیادین در‌گزارش دیگر عنوان کرد تیم‌ملی مکزیک را می‌توان جزو باثبات‌ترین تیم‌ها در رقابت‌های بین‌المللی به خصوص از نظر عملکرد دانست.
«جابر الحرمی» فعال رسانه‌ای قطری نیز روز گذشته با انتشار فیلمی در توییتر نوشت: «یک شبکه صهیونیستی التماس می کند یک نفر با آن‌ها مصاحبه کند اما کسی نمی‌پذیرد؛ قطری‌ها و فلسطینی‌ها به همراه برادران عرب خود پرچم‌ فلسطین را پشت سر آن‌ها به اهتزاز در می‌آورند.» این کاربر از هشتک‌های «انا عربي وادعم قطر» [عرب هستم و از قطر حمایت می‌کنم] «قطر رفعتوا الراس» [قطر سربالا می‌آورد] استفاده کرده است، هشتک‌هایی که این روزها به واسطه حمایت قطر از مسئله فلسطین در میان کاربران عربی بسیار استفاده می شود.قطری ها در این دوره از بازی ها به شدت روی اصول اسلامی و فرهنگی خود پافشاری می کنند و در مقاطع مختلف حرف خود را به کرسی نشانده اند.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها